חיילים אוקראינים פרסמו היום (שישי) סרטון שבו הם מכריזים כי מחוז קורסק הרוסי, בו נמצא מתקן גז טבעי מרכזי של רוסיה, נכבש על ידיהם. במקביל, דיווחה רוסיה כי במתקפה אוקראינית באזור - נפגע מתקן גרעיני, ונותק מרשת החשמל.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראים מספר חיילים אוקראינים על רקע מה שנראה כמו מתקן הגז הטבעי בקורסק. "העיירה בידינו, הכל שקט פה וכל הבניינים נותרו שלמים", אמר אחד מהם. "מתקן 'גזפרום' נמצא בשליטת שתי בריגדות של הצבא האוקראיני". לפי שעה לא ברורה אמינותו של הסרטון שפורסם, ובממשל בקייב ממשיכים לשמור על שתיקה בנוגע להתקדמותם באזור.

מוקדם יותר השבוע האשים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את אוקראינה ב"פרובוקציה גדולה נוספת", לאחר שגורמי ביטחון רוסיים דיווחו כי כ-1,000 חיילים אוקראיניים חצו את הגבול לאזור קורסק ברוסיה ביום שלישי. על פי הדיווחים, הקרבות באזור עדיין נמשכים.

מתקן הגז גזפרום בקורסק, רוסיה (צילום: רויטרס)
מתקן הגז גזפרום בקורסק, רוסיה (צילום: רויטרס)

מוסקבה טוענת כי הכוחות, בתמיכת 11 טנקים ויותר מ-20 כלי רכב משוריינים, חצו את הגבול ליד העיירה סודז'ה, כ-10 ק"מ מקו החזית. אלפי אנשים עזבו את בתיהם באזור, על פי גורמים רשמיים. אוקראינה טרם הגיבה לטענות הרוסיות.

בדבריו לפני ישיבת מועצת הביטחון במוסקבה, האשים פוטין את הכוחות האוקראיניים ב"ירי חסר הבחנה" על מבנים אזרחיים ובתי מגורים. על פי הדיווחים, הקרבות התרחשו בכפרים שונים בשטח רוסיה לאורך יום שלישי.

ביום רביעי, משרד ההגנה הרוסי טען כי מנע מהכוחות המזוינים האוקראיניים להתקדם "עמוק לתוך שטח רוסיה" באזור קורסק, וציין כי השמיד מספר כלי טיס בלתי מאוישים אוקראיניים במהלך הלילה.