מלחמת רוסיה-אוקראינה: שיירת תחבורה צבאית רוסית הותקפה היום (שבת) ליד רילסק, שבאזור העיר קורסק בשטח רוסיה. השיירה נפגעה מפגיעת טיל HIMARS אוקראיני.

חיילים אוקראינים טענו, כי כבשו את הכפר פורוז, שבאזור בלגורוד, וממוקם 2.5 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. בין החיילים הרוסים שנתפסו, אחד מהם צולם עם מושב אסלה על ראשו.

"רגע חשוב במעמדה של איראן": ההתלבטות והאופציות של חמינאי
הקרע הולך ומעמיק: גודל המשבר בין נתניהו לבית הלבן נחשף מחדש | בן כספית

כזכור, לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, עשרות אנשי צבא רוסים עוברים אימונים באיראן על מערכת טילים בליסטיים לטווח קצר מסוג Fath-360. שני מקורות מודיעין אירופיים מסרו לסוכנות כי הם צופים אספקה מיידית של מאות טילים מונחי לוויין אלה לרוסיה, לשימוש במלחמתה באוקראינה.

על פי המקורות, שביקשו להישאר בעילום שם בשל רגישות המידע, נציגי משרד ההגנה הרוסי חתמו על חוזה ב-13 בדצמבר בטהרן עם גורמים איראניים לרכישת מערכת ה-Fath-360 ומערכת טילים בליסטית נוספת בשם Ababil. שתי המערכות מיוצרות על ידי ארגון התעשיות האוויריות של איראן (AIO), הנמצא בבעלות ממשלתית.

גורמים ביטחוניים בישראל הביעו דאגה מהתפתחות זו, המעידה על העמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין רוסיה לאיראן. "זהו צעד נוסף בהידוק הקשרים בין שתי המדינות, שעלול להשפיע על המאזן האסטרטגי באזורנו", אמר גורם ביטחוני בכיר לרויטרס.

מומחים מעריכים כי הטילים החדשים עשויים לשפר משמעותית את יכולות התקיפה של רוסיה באוקראינה. "מדובר בנשק מדויק ומתקדם שיכול לשנות את מהלך הקרבות", הסביר ד"ר יוסי כהן, מומחה לענייני ביטחון במזרח התיכון.

משרד החוץ סירב להגיב רשמית לדיווח, אך גורמים מדיניים ציינו כי ישראל עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות ומעדכנת את בעלות בריתה במערב.