נייט הולדן, לשעבר חבר מועצת העיר לוס אנג׳לס וסנאטור מדינת קליפורניה, חשף כי הוא היה הנוסע במסוק שביצע נחיתת חירום יחד עם דונלד טראמפ, ולא ווילי בראון כפי שטען הנשיא לשעבר.

בריאיון לכלי התקשורת האמריקאי ״פוליטיקו״ ביום שישי האחרון, הולדן, כיום בן 95, התייחס לבלבול שנוצר בינו לבין ראש עיריית סן פרנסיסקו לשעבר, ווילי בראון, באומרו: ״ווילי הוא הגבר האפרו-האמריקאי הנמוך המתגורר בסן פרנסיסקו... אני הגבר האפרו-האמריקאי הגבוה המתגורר בלוס אנג'לס״. הוא הוסיף בציניות: ״מניח שכולנו נראים אותו הדבר״.

דבריו של הולדן באו בעקבות מסיבת עיתונאים שערך טראמפ ביום חמישי, בה טען כי הוא ״מכיר היטב את ווילי בראון״ וסיפר על אירוע לכאורה בו ״ירדנו במסוק יחד״. טראמפ תיאר: ״חשבנו שאולי זה הסוף. היינו במסוק בדרך ליעד מסוים יחד, והייתה נחיתת חירום. זו לא הייתה נחיתה נעימה, וווילי היה... מודאג מעט. אז אני מכיר אותו די טוב״.

בריאיון ל״פוליטיקו״, הולדן שחזר טיסת מסוק עם טראמפ שלדבריו התרחשה ב-1990. הוא סיפר כי היה בקשר עם טראמפ בנוגע לתוכניות בנייה באתר מלון השגריר בלוס אנג'לס - אזור אותו ייצג הולדן באותה עת. הולדן הוסיף כי נפגש עם טראמפ במגדל טראמפ שבניו יורק ומשם היו בדרכם לאטלנטיק סיטי, ניו ג'רזי, לסיור בקזינו טאג' מהאל של טראמפ. לדבריו, ברברה רס, לשעבר סגנית נשיא בכירה לבנייה ופיתוח של טראמפ, אישרה כי האיש המדובר היה אכן הולדן. בספרה ״לבד לחלוטין בקומה ה-68״, אותו סקר ״פוליטיקו״, תיארה רס את טיסת המסוק וכתבה: ״מזווית העין אני רואה בתא הטייס, ומה שאני רואה הוא הטייס המשנה מפעיל מכשיר בכל כוחו״. היא המשיכה: ״זמן קצר לאחר מכן הטייס הודיע לנו כי איבד חלק מהמכשירים ונצטרך לבצע נחיתת חירום״, והוסיפה, ״בשלב זה, המסוק רעד בטירוף״.

לדברי הולדן, בניגוד לטענותיו של טראמפ, היה זה דווקא הנשיא לשעבר ש״היה לבן כשלג... ומפוחד עד מוות״.