בימים האחרונים צצו כפטריות אחרי הגשם ברחובות לבנון שלטי חוצות עם סיסמאות "די - העייפות שלנו" ו"לא רוצים מלחמה". רוב השלטים פורסמו באזורים המזוהים עם מפלגות האופוזיציה וכן גם בתוך שכונות בביירות כרמז עבה לחיזבאללה. 

אחד מחברי האופוזיציה בלבנון אמר לעיתון "אשרק אל-אווסט" כי "הסיסמאות הללו מייצגות את דעתו של הרוב המכריע של העם הלבנוני", והצביע על כך ש"הקורבנות אשר נהרגים כתוצאה מהתקיפות ישראליות נהרגים כקורבנות על המזבח , ולא על 'הדרך לירושלים' או להגנת פלסטין". 

מאות חלונות נופצו: צה"ל שוב העביר מסר רועם לנסראללה
לדגדג את העצבים: ישראל פתחה במלחמה שמכוונת לבטן הרכה של לבנון

לדבריו, "זה טבעי שהקולות המתנגדים לחיזבאללה ילכו ויתגברו. זה העמדה שכל מי נגד חיזבאללה. לדוגמא, הסביבה השיעית שנהגה לסלוח לחיזבאללה, נמצאת בחוסר שקט. הם זועמים על הרס הבתים, ההרג ועקירת האזרחים. מדוע נפתחת חזית בלבנון ולא כל החזיתות האחרות? מדוע נסראללה פטר את איראן וסוריה מאחריות להשתתף במלחמה עם ישראל?"

רחובות ביירות (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
רחובות ביירות (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

במקביל, גורם המקורב לחיזבאללה טען  כי "יש מפלגות שעומדות מאחורי הקמפיין הזה ומקדמות את השקר שחיזבאללה ולוקחת את המדינה לשאול. זה משרת את ישראל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר חיסול "רמטכ"ל חיזבאללה" פואד שוקר ב-30 ביולי ומפגני יעף על ידי מטוסי קרב החלו תושבי פרברים הדרומיים של ביירות לחשוש מהגרוע מכל. רבים החלו לחפש דירות מחוץ לאזור, בעוד שאחרים כבר ארזו את חפציהם ועזבו. גם העסקים המקומיים סובלים מהמצב. חנויות רבות מדווחות על ירידה משמעותית במכירות. מסעדות רבות מדווחות על ירידה במספר הלקוחות אשר מוערכת בכ-25%. במסעדת "אל-ג'וואד דיינינג" שנמצאת על הכביש לשדה התעופה בביירות מסבירים כי זו "תוצאה טבעית של פחד, חרדה והציפייה".