ההצעה של ישראל כ"ץ הצליחה להטריף את העולם הערבי לאחר שבמהלך פגישה עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון התייחס השר לתופעת ההתעצמות של הפעילות האיראנית ואמר כי "חייבים לקחת מוקד טרור כמו מחנה הפליטים ג׳נין, לפנות אותו באופן זמני מתושביו למקום מסודר ולטפל טיפול יסודי בסיכול תשתיות הטרור שקיימות במחנה כפי שהדבר נעשה בעזה".

ד"ר איימן יוסף מאוניברסיטה האמריקאית אמר בריאיון לערוץ אל חדת' הסעודי כי "עקירת פלסטינים מהמחנות פירושה הוא חיסול זכות השיבה מכיוון שהם האלה עדיין מחזיקים במפתחות לבתים שלהם ובשטרי הבעלות והטאבו על הקרקעות שלהם ועל כן העקירה משרתת את ישראל במקרה הזה מכיוון שהיא מנסה להכריע את סוגיית האדמה, הפליטות וירושלים וזאת סוגיה חשובה בחשיבה האסטרטגית הישראלית. סוגית ההתנחלויות הפכה לחלק חשוב מהאסטרטגיה הישראלית והשיח ההתנחלותי הפך לחלק מהשיח של ממשלת ישראל הנוכחית".

חמושים פלסטיניים בג'נין (צילום: נסאר אישתייה, פלאש 90)
חמושים פלסטיניים בג'נין (צילום: נסאר אישתייה, פלאש 90)

כאמור, במהלך המפגש התייחס שר החוץ למצב הביטחוני ביו"ש, ואמר כי "מתקיימת תופעה חמורה ומסוכנת כאשר איראן פועלת להקים חזית טרור מזרחית חדשה מול ריכוזי האוכלוסייה הגדולים במדינת ישראל. יחידות איראניות של 'משמרות המהפכה' (שזהותן ידועה) בשיתוף עם גורמי חמאס בלבנון, מבריחות נשק ומימון לתוך ירדן כדי לערער את המשטר ולהפיל את המלך עבדאללה - שפועל להיאבק נגד התופעה - ומשם מבריחים דרך הגבול המזרחי ומציפים את יהודה ושומרון ובפרט את מחנות הפליטים כמו ג׳נין בנשק תיקני ומסוכן ובכסף רב, כדי לפגוע בהתיישבות היהודית, ולהקים חזית טרור איסלמית פרו איראנית, כמו שעשו בעזה ובלבנון ובמקומות נוספים, מול גוש דן וריכוזי האוכלוסייה הגדולים בישראל".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה