הבנק המרכזי של איראן (CBI) ובנקים נוספים הותקפו היום (רביעי) כחלק ממתקפת סייבר משמעותית שהובילה לשיבושים נרחבים במערכת הבנקאות במדינה, כך דווח באתר איראן אינטרנשיונל. סוכנויות הידיעות האיראניות מדווחות כי האקרים גנבו דאטה מהבנק המרכזי של איראן וממספר בנקים נוספים. 

לפי דיווחים, כלל מערכות המחשוב של הבנקים באיראן משותקות בעקבות מתקפת הסייבר. הערכות ראשוניות מצביעות על כך שזו יכולה להיות אחת ממתקפות הסייבר הגדולות אי פעם נגד תשתיות המדינה האיראנית.

הבנק האיראני המרכזי (צילום: רויטרס)
הבנק האיראני המרכזי (צילום: רויטרס)

מתקפת הסייבר היא ככל כנראה איתות של מדינות המערב לאיראן, מעין העברת מסר כיצד איראן יכולה להיפגע. תקיפה מסוג זה היא תקיפה קשה מבלי לשגר מטוסים או טילים.

בתוך כך, אזרחי איראן מדווחים על ההודעה הבאה שמופיעה בכספומטים במדינה: "ללקוחות הנכבדים, אין אפשרות למשוך כסף מכספומט זה. הסיבה לכך היא שכל התקציב והמשאבים הלאומיים של איראן הוקצו למלחמות ולמנהיגים הדתיים המושחתים של משטר הרפובליקה האסלאמית. אנו מתנצלים מאוד".

צבא אוקראינה תקף יעדים אסטרטגיים - הרוסים נותרו בהלם | דיווח
בית המשפט התאילנדי הדיח את ראש הממשלה מתפקידו

נזכיר כי מתקפת הסייבר האחרונה שבוצעה נגד מוסדות איראניים התרחשה בחודש דצמבר האחרון כאשר חלק נכבד מתחנות הדלק במדינה נפגעו במסגרת מתקפת סייבר, שאותה האיראנים ייחסו לישראל וארה״ב.