יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר לחברי קונגרס אמריקאים כי הוא מסכן את חייו בעקבות החלטתו לקדם את ההסכם עם ארצות הברית, שיכלול גם את נרמול היחסים בין סעודיה לישראל. לפי האתר "פוליטיקו" הוא גם הזכיר את נשיא מצרים אנואר סאדאת, שנרצח בידי אנשי הג'יהאד האסלאמי המצרי ושאל מה ארצות הברית עשתה כדי להגן עליו.

בכתבה ציטט האתר בכיר אמריקאי לשעבר ושני גורמים נוספים אשר מעורים בפרטי השיחות עם יורש העצר. 

דיווח דרמטי: הבנקים באיראן תחת מתקפת סייבר - ההודעה החריגה שקיבלו
הטבח מעבר לפינה: המקומות שמהם מחבלי החמאס מתצפתים על קו התפר

לפי "פוליטיקו" בן סלמאן התייחס לאיומים הניצבים בפניו כדי להסביר מדוע כל עסקה כזו חייבת לכלול נתיב אמיתי למדינה פלסטינית - במיוחד עכשיו כשהמלחמה בעזה התסיסה את מדינות ערב כלפי ישראל.

"כפי שהוא ניסח זאת, 'לסעודים אכפת מאוד מזה ולרחוב במזרח התיכון אכפת מזה מאוד, ותפקידי כשומר המקומות הקדושים לאסלאם לא יהיה בטוח אם לא אתייחס לנושא הבוער של צדק באזורנו'", אמר אחד הגורמים.

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן (רויטרס)

גורם סעודי בכיר אמר ל"פוליטיקו" שבן סלמאן מאמין שללא פתרון הסוגייה הפלסטינית, ארצו בסופו של דבר לא תרוויח מהיתרונות הכלכליים, הטכנולוגיים והצבאיים לכאורה של ההסכם הכולל. זאת, משום ש"לא יהיה לנו ביטחון ויציבות אזוריים בלי לטפל בסוגיה הפלסטינית", לדברי הבכיר.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

"יש לו אוכלוסייה צעירה מאוד שבמובנים רבים קיבלה רוח גבית מהעימות הגדול הראשון בין ישראלים לפלסטינים שהם ראו בחייהם. לא צריך להיכנס לתוך הראש שלו כדי להבין שזה יכביד עליו", אמר ל"פוליטיקו" בכיר נוסף בממשל ביידן.

גורם ישראלי אמר לאתר כי "ההבנה שלנו היא שממשלות ארה"ב, סעודיה וישראל מעוניינות כולן לקדם עסקה שתכסה הן את הסוגיות הבילטרליות של ארה"ב-סעודיה והן את הנורמליזציה הישראלית-סעודית. עם זאת, יידרשו תנאים מסוימים כדי שעסקה כזו תתממש, שלא כולם קיימים כיום".