מלחמת חרבות ברזל: לקראת סבב מכריע של שיחות בדוחא, באתר החדשות 'axios' דווח, כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שוחח אתמול (רביעי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לעסקת החטופים והפסקת האש בעזה, כך לטענת שני מקורות אמריקאים שתודרכו על השיחה.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את קיום השיחה: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שוחח אתמול עם נשיא ארצות-הברית לשעבר, דונלד טראמפ".

חשיבות השיחה: היום צפוי להתקיים בדוחא סבב שיחות קריטי בהשתתפות בכירים אמריקאים, קטרים, מצרים וישראלים, במטרה לגשר על הפערים האחרונים בין ישראל לחמאס. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה אתמול בתדרוך לעיתונאים כי "חיוני להגיע להסכם כדי לשחרר את החטופים, להביא הקלה לפלסטינים בעזה ולהפחית את המתיחות האזורית".

דבקות במטרה ורוח לחימה: חבל שהדרג המדיני לא לומד מצה"ל | אבי אשכנזי
"הניסיון האחרון" לסיים את המלחמה: ארה"ב מוצאת את עצמה במצב רגיש

מאחורי הקלעים: מקור אחד ציין כי מטרת השיחה של טראמפ הייתה לעודד את נתניהו לקבל את העסקה, אך הדגיש כי אינו יודע אם זה אכן מה שאמר הנשיא לשעבר לראש הממשלה. לשכת ראש הממשלה לא הכחישה את קיום השיחה. מטה הקמפיין של טראמפ סירב להגיב.

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

כזכור, בחודש שעבר, אמר טראמפ בראיון לפוקס ניוז כי על ישראל לסיים את המלחמה בעזה בהקדם האפשרי ולהחזיר את החטופים. בפגישתו עם נתניהו במר-א-לגו יום לאחר הראיון, אמר טראמפ כי "המצב עם החטופים קשה מאוד וחייבים להחזירם מיד".

טראמפ לפוקס ניוז: לסיים את המלחמה, ולשחרר את החטופים (צילום :פוקס ניוז)