ראש הראשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הצהיר היום (חמישי) כי הוא מתכוון להגיע לביקור רשמי ברצועת עזה. עוד אמר עבאס שביום שלאחר המלחמה, רצועת עזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים יתפקדו כ"ישות מאוחדת שתרכיב את המדינה הפלסטינית".

עבאס התקבל במחיאות כפיים סוערות עת הגיע לפרלמנט הטורקי, שם אירחו אותו חברי הקונגרס לנאום רשמי בו הודה לטורקיה על שעצרה את הסחר עם ישראל ואמר כי בכוונתו להגיע לביקור רשמי ברצועת עזה.

במערכת הביטחון חוששים: זה תרגיל ההונאה שמכינים לנו חיזבאללה ואיראן  
הפייק של חמאס נחשף: זו האמת מאחורי תמונת גופתו של חטוף

מחמוד עבאס (אבו מאזן) ורג'יפ ארדואן  (צילום: Murat Cetinmuhurdar/Turkish Presidential Press Office/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS)
מחמוד עבאס (אבו מאזן) ורג'יפ ארדואן (צילום: Murat Cetinmuhurdar/Turkish Presidential Press Office/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS)

עוד הצהיר נשיא הרשות הפלסטינית במהלך נאומו בקונגרס הטורקי כי ״פושעי המלחמה הישראלים לא יחמקו מעונש על הפשעים שביצעו״. עבאס טען כי ״העם הפלסטיני מתנגד ׳לתנועה הציונית׳ השואפת לשלוט על כל האזור. אנו קוראים לכולם לעמוד לצדנו בשחרור יותר מ-10,000 עצירים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים״.

בהתייחסו לעתיד, הנשיא הפלסטיני הצהיר: ״נשקם את עזה, נרפא את פצעינו בתמיכת האומות הערביות והאסלאמיות, תחת המדינה הפלסטינית העצמאית שלנו עם מזרח ירושלים כבירתה״.

עבאס התייחס גם לתוכניות למה שמכונה ״היום שאחרי״ ברצועת עזה: ״אלו המדברים על תרחישים לאחר המלחמה בעזה, אנו אומרים כי עזה, הגדה המערבית וירושלים הם ישות מאוחדת אחת המרכיבה את המדינה הפלסטינית״ ולבסוף הכריז: ״אני מודיע בפניכם ובפני העולם כי החלטתי ללכת, יחד עם כל המנהיגים הפלסטינים, לרצועת עזה״.