בית משפט רוסי גזר היום (חמישי) 12 שנות מאסר על קסניה קרלינה, אזרחית רוסית-אמריקאית בת 33, באשמת בגידה לאחר, שתרמה כ-50 דולר לארגון צדקה אמריקאי התומך באוקראינה.

יהפוך לפוטין? זלנסקי שוקל צעד לא שגרתי בשטחים שכבש ברוסיה

קרלינה הודתה באשמה. היא נעצרה בעיר יקטרינבורג ברוסיה בעת ביקור אצל סביה מוקדם יותר השנה. פסק הדין ניתן לאחר משפט שהתנהל בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי סברדלובסק והסתיים בשבוע שעבר. החוקרים טענו, כי קרלינה שלחה כסף לרכישת ציוד ותחמושת עבור הצבא האוקראיני, כך דווח בסוכנות הידיעות RIA Novosti.

עורך דינה של קרלינה, מיכאיל מושיילוב, אמר לתקשורת הרוסית כי יערער על פסק הדין. ״תהליכי ערעור אינם אפשריים עד שפסק הדין ייכנס לתוקף״, אמר לעיתונאים. ״לאחר פסק הדין, כמובן, נעבוד בכיוון הזה״. הרשעתה מגיעה שבועיים לאחר שרוסיה והמערב ביצעו את עסקת חילופי השבויים הגדולה ביותר מאז המלחמה הקרה, שבה 24 אנשים, כולל הסמל לשעבר בחיל הנחתים האמריקאי פול ווילן וכתב הוול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ', שוחררו כחלק מעסקה רחבת היקף שכללה לפחות שבע מדינות.

קרלינה, תושבת לוס אנג'לס ורקדנית בלט חובבנית שקיבלה אזרחות אמריקאית ב-2021, נסעה לרוסיה בינואר כדי לבקר את סביה. כריס ון הירדן, חברה של קרלינה, אמר ל-CNN כי קנה לה את הכרטיס לביקור במדינה כמתנת יום הולדת וכי ״היא לא פחדה, היא הייתה כל כך גאה לחזור הביתה... היא כל כך גאה ברוסיה״. הזוג היה בחופשה באיסטנבול, טורקיה, משם חזר ון הירדן לקליפורניה בעוד קרלינה טסה לרוסיה - ביקורה הראשון בבית מזה מספר שנים. הירדן אמר כי קרלינה מעולם לא דיברה על הפלישה הרוסית לאוקראינה. ״היא לא צופה בחדשות, היא לא מתערבת בשום דבר״ אמר.

הארגון לו לכאורה תרמה קרלינה, הוא ארגון ללא מטרות רווח "Razom for Ukraine" שבסיסו בניו יורק, אמר כי הוא "מזועזע" ממעצרה. הרשעתה של קרלינה מגיעה לאחר שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הגדיל באפריל אשתקד את העונש המרבי על בגידה מ-20 שנות מאסר למאסר עולם, כחלק מהדיכוי המתגבר של מתנגדי המשטר, שהתעצם במהלך שנתיים וחצי של מלחמה.

משפטה התנהל באותו בית משפט ביקטרינבורג בו רק לפני חודש הורשע אוון גרשקוביץ' בריגול ונידון ל-16 שנות מאסר, לפני שחרורו בעסקת חילופי השבויים. שני המקרים נשמעו בפני השופט אנדריי מינייב.