פרשני העיתון הלבנוני אל נשרה טוענים היום (חמישי) כי תגובותיהם של חיזבאללה ואיראן להתנקשויות בבכירים יהיו שונות זו מזו באופן מהותי ואף סביר שלא יתרחשו באותו זמן, שכן המשוואה בכל חזית שונה לחלוטין. 

לפי הפרסום, תגובת חיזבאללה צפויה להיות משמעותית יותר, שכן היא מגלמת בתוכה "משוואות שהצטברו משנת 1967". לעומת זאת, הפרשנים הלבנונים מעריכים שתגובת איראן תהיה מוגבלת מפני ש"איראן לא תיתן לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הזדמנות להרחיב את המלחמה ולגרור את ארה"ב לתוכה". 

במערכת הביטחון חוששים: זה תרגיל ההונאה שמכינים לנו חיזבאללה ואיראן  
כאורח של ארדואן: אבו מאזן התקבל בטורקיה במחיאות כפיים  

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

פרשני אל נשרה מסבירים "החישובים של חיזבאללה שונים מהחישובים של האיראנים. ישראל לא הכירה בהתנקשות באיסמעיל הנייה, והנציגות האיראנית הצהירה בפני לגורמים באו"ם שתגובתה כלפי ישראל תכבד את החוק הבינלאומי, כלומר היא לא תפציץ מטרות אזרחיות".

עוד הוסיפו הפרשנים, שלאיראן יש אינטרס משמעותי להיות מעורבת במשא ומתן מול ארה"ב ולהצטייר כמדינה שהובילה להפסקת אש בעזה, מהלך שיוכל לשמר את יוקרתה באזור. משתמע מדברי הפרשנים שלארה"ב יש מנופי לחץ משמעותיים ו"הצעות רווחיות" שהיא יכולה להציע לאיראן על מנת למנוע ממנה להגיב, או למתן את תגובתה. 

עלי חמינאי, חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי, חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

בנוסף הבהירו הפרשנים הלבנונים שלעסקה והפסקת אש בעזה יהיו השלכות משמעותיות על החזית בין חיזבאללה לישראל. כך שאם המאמצים הדיפלומטיים בדוחא יישאו פרי, סביר שתגובת חיזבאללה תהיה מתונה באופן משמעותי. הודגש שהתגובה היא בלתי נמנעת, אך עוצמתה היא בגדר פקטור שניתן להשפיע עליו.