המועמד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, פנה היום (שישי) לחמאס במסר, בו הזהיר את ארגון הטרור: "עדיף לכם להחזיר את החטופים לפני שאני אכנס לתפקיד". על רקע מכשולי העבר בניסיון להגיע לעסקה, אמר טראמפ: "חמאס הוא גוף שקשה לנהל איתו מו"מ. הם אכזריים".

השדר המצרי איבד את העשתונות בשידור וחשף את האמת על חמאס | צפו
כאורח של ארדואן: אבו מאזן התקבל בטורקיה במחיאות כפיים

הדברים נאמרו במהלך אירוע למען מאבק באנטישמיות בניו ג'רזי, שם הוא מתח ביקורת על קריאותיהם של קמלה האריס וג'ו ביידן להפסקת האש בעזה: "מההתחלה האריס פעלה כדי לקשור את ידה של ישראל מאחורי גבה, בדרישה מתמדת להפסקת אש מיידית".  

הוא הוסיף כי הקריאות הללו "רק נתנו לחמאס זמן להתאגד מחדש ולתקוף ב-7 באוקטובר". "האריס וביידן בגדו בישראל, כל הזמן אומרים 'הפסקת אש, הפסקת אש'. זה לא יאומן. כאילו הם לא ראו מה קרה. החטופים ברובם מתים, ולכן חמאס לא מוכן לעשות עסקת חטופים, כי אין חטופים", אמר.

קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"אני אתן לישראל את התמיכה שהיא צריכה כדי לנצח, אבל אני רוצה שהיא תנצח במהרה", הוא הדגיש. בהמשך, טראמפ תייג את התומכים הפרו-פלסטינים הקוראים להפסקת תמיכתה של ארצות הברית בישראל כ"בריונים פרו-חמאס" וכ"אוהדי ג'יהאד". הוא איים לעצור ולגרש אותם מארצות הברית, במידה וייבחר לנשיא: "אם אתה שונא את אמריקה ורוצה לחסל את ישראל, אנחנו לא רוצים אותך במדינה שלנו". 

מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
מפגינים פרו פלסטינים (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)


לאחר מכן הסב את תשומת הלב לנושא האנטישמיות היהודית בעולם, ואמר: "פעם היה כבוד ליהודים, פוליטיקאי שאמר משהו נגד יהודים או ישראל היה מחוסל. הלובי הכי חזק היה של ישראל והיהודים. אבא שלי היה מגיע לאירועי צדקה של יהודים ואם היית מביא צ'ק של 100 אלף דולר היו אומרים: 'לך תביא מיליון, והיית נבוך ומביא מיליון'". ולבסוף הוסיף: "היום יש את צ'אק שומר, הוא פלסטיני".