ביום שני האחרון פורסם כי אילן גולדנברג, ישמש בתפקיד איש הקשר לקהילה היהודית של סגנית הנשיא ומועמדת המפלגה הדמוקרטית לבחירות הקרובות, קמלה האריס. גולדנברג פירט לאחרונה בהרחבה את עמדותיו ומדיניותו במזרח התיכון, כך פורסם בג'רוזלם פוסט.

גולדנברג, שנולד בישראל וגדל בניו ג'רזי, הוא תומך נלהב של הסכם הגרעין, מבקר חריף של מפעל ההתנחלויות והתבטא נגד הקמת שגרירות ארה"ב בירושלים. כמו כן, נחשב למגן של הרשות הפלסטינית נגד המאמצים למחוק אותה בשל תמיכה כספית בטרור.

טראמפ לחמאס: "החטופים ברובם מתים, תחזירו אותם לפני שאני אכנס לתפקיד"
השדר המצרי איבד את העשתונות בשידור וחשף את האמת על חמאס | צפו

גולדנברג הגן בקביעות על הסכם הגרעין עם איראן מאז תחילתו, ותמך בשאיפותיו של הנשיא ג'ו ביידן לחזור לעסקה בשנת 2021. הוא טען שאמנם ההסכם אינו מושלם, אך זו הייתה האפשרות הטובה ביותר בין בחירות קשות. "ההסכם ייצור מצב שבו איראן תירתע מלרדוף אי פעם אחר פצצה כי היא יודעת שאם היא תתחיל להתפוצץ, היא תיתפס במהירות ותתקוף", אמר גולדנברג בקונגרס.

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)

גולדנברג גם טען ששלוחותיה של איראן, כמו החות'ים, מהווים בעיה, אבל לא גדולה כמו איראן גרעינית. "ניתן לטפל בפיתוח ובניסויים של החות'ים בטילים בליסטיים דרך דרכים דיפלומטיות חלופיות מבלי לנטוש את ההסכם", טען איש הקשר החדש.

"המדיניות הכללית של טראמפ באיראן הייתה כישלון שיצר הסלמה והגדיל את הסיכויים למלחמה", כתב גולדנברג במאמר שפרסם. "התקיפה של ממשל טראמפ על הגנרל האיראני קאסם סולימאני מייצגת גישה פרובוקטיבית שלא לצורך שכמעט הובילה להסלמה בלתי מבוקרת", הוסיף.

גולדנברג דגל בירידה בטביעת הרגל האמריקאית במזרח התיכון, בטענה שהיא יכולה להבטיח את סדרי העדיפויות שלה למניעת הפצת נשק גרעיני, התפשטות ארגוני טרור המאיימים על ארה"ב והבטחת זרימת מוצרי אנרגיה ומסחר ימי מבלי להסתמך על צבא.

מטוסי צה''ל יחד עם מפציצים אמריקאים מעל שמי ישראל (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
מטוסי צה''ל יחד עם מפציצים אמריקאים מעל שמי ישראל (צילום: באדיבות דובר צה''ל)

עוד אמר גולדנברג בקונגרס כי לארה"ב יש גם אינטרסים אזוריים בביטחון בעלות בריתה, כמו ישראל, שלדבריו היא "שותפה אמינה שמביאה לשולחן יכולות צבאיות ומודיעיניות משמעותיות בסיוע לממש את המטרות המשותפות שלנו". עוד הוסיף כי לישראל יש מערכת יחסים עמוקה עם אמריקה המבוססת על "מערכת של ערכים ואידיאלים משותפים".

מנגד, קראו גולדנברג וצוותו לארה"ב לנקוט צעדים חזקים נגד כל פעילות של התנחלויות ישראליות, פינוי ושינויים במעמד הר הבית. "ארה"ב חייבת גם לנקוט בצעדים מוקדמים כדי להרתיע את הסיפוח הישראלי והרחבת ההתנחלויות על ידי הבעת התנגדות חד משמעית לשניהם", אמר.