כשבועיים וחצי לאחר חיסול איסמעיל הנייה בטהרן, ישראל עדיין דרוכה לקראת אינספור תרחישי אימה לתגובת נגד איראנית, שעלולה להוביל להסלמה נרחבת עוד יותר. שגריר טורקיה באיראן אמר היום (ראשון) לעיתון אל-נשרה הלבנוני, כי "לא בטוח שישראל מצפה לאופי התגובה של איראן".

לדבריו, "זו לא אחריותה של איראן בלבד, אבל כל המדינות באזור נושאות באחריות לכך, כלומר אין זה הגיוני לחכות עד שאיראן תעשה משהו". הוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים להגיד לאיראן להיות סבלנית. איראן נראית נחושה בהקשר הזה, אבל אנחנו לא יכולים לצפות איך היא תגיב. הזמן יגלה לנו, אנחנו לא יודעים אם התגובה תהיה בהכרח צבאית".

הבית שבו שהה איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות חברתיות)
הבית שבו שהה איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות חברתיות)

בתגובה לעמדת טורקיה בנוגע לתגובה לחיסול אסמאעיל הנייה, אמר שגריר טורקיה בטהרן: "אני לא יכול לתת תשובה ברורה לשאלה הזו, מה תהיה עמדתה של אנקרה לגביה, אלא שאיסמעיל הנייה הותקף באכזריות. באיראן, בבואו להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן הוא נרצח כתוצאה מכך, וזה נחשב לאירוע חמור, והתרחשות תקרית זו בבירת איראן תוביל להחמרה נוספת של המצב".

עבדול סלאם הנייה, בנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל איסמעיל הנייה, אישר אתמול בריאיון לערוץ "אל-ערביה" הסעודי כי אביו חוסל במתקפת טילים: "זה היה טיל מונחה שעקב אחר הטלפון הנייד שלו, אותו הניח בלילה בחדרו ליד ראשו, שנפגע ישירות". הוא הכחיש את קיומו של מטען נפץ.

מהומות בלבנון. המונים יצאו לגנות את חיסולו של איסמעיל הנייה ופואד שוכר (צילום: רויטרס)
מהומות בלבנון. המונים יצאו לגנות את חיסולו של איסמעיל הנייה ופואד שוכר (צילום: רויטרס)

"ישבו שומרי ראש ויועצים נוספים בחדר במרחק של כמה מטרים מהחדר שלו, אז ברור שאם היה מטען חבלה כל המקום היה מפוצץ", אמר הנייה הבן. הוא הסביר כי אביו "שהה באיראן כדי להשתתף בטקס חנוכת הנשיא מסעוד פזשקיאן, יחד עם משלחות נוספות, ולכן לא ניתן להשוות את אמצעי האבטחה לאמצעים שננקטו בשטח נסתר ללא טלפונים ניידים", וחשף כי הנייה היה כל הזמן מתקשר מהטלפון שלו באותו יום.