על רקע התנהלות המלחמה הקשה, עולה השאלה כיצד פועל הממשל האמריקני לאורך הלחימה בשלל הזירות. ד"ר גדי טאוב התראיין היום (ראשון) לתכנית של אראל סג"ל וברק סרי ב-103FM ואמר: "אני חושב שתשומת הלב שלנו צריכה להיות בעיקר נוכח העובדה שהאמריקאים מכינים לנו מלכודת בדוחא שנודדת לקהיר, ומטרתה לקמבן את הסיום של המלחמה בלא ניצחון ישראלי במסגרת המדיניות האמריקאית שאנחנו מכירים, שמטרתה להגיע להסדרה עם איראן מעל ראשה ובניגוד לאינטרסים של ישראל".

נשענים על גורם ההפתעה? "יתכן שתגובת איראן לא תהיה צבאית"
עכשיו זה סופי: תחנת הכוח היחידה שסיפקה חשמל בלבנון - הפסיקה את פעולתה

"הקומבינה עכשיו היא עסקת חטופים חלקית שתותיר את שאר החטופים בלי שום אפשרות להפעיל לחץ כדי לחלץ אותם, אבל תשיג הפסקת אש. זה יאפשר לחיזבאללה ואיראן לרדת מהעץ ולומר שלא יגיבו. ואז כולם ישמחו שמנענו מלחמה אזורית ,אבל ישראל הוכנעה על ידי השילוב של ארצות הברית יחד עם הרשת שבנתה טהרן מסביב לישראל שמורכבת מכוחות הפרוקסי, ועצם היכולת שלנו להכריז על ניצחון". 

"זה הממשל הכי עוין לישראל אי פעם בתולדות ארצות הברית. נכון שביידן התייצב כאן והם רצו למנוע התלקחות, אך נאום ה-Don't כוון כלפינו. הם באו כדי שהמלחמה לא תתלקח בצפון, הם התנגדו לכניסה לעזה, לחאן יונס, לרפיח, מנעו מאיתנו תחמושת באופן קריטי, עיכבו אותנו בכל המלחמה כדי שיקרה מה שהם אומרים. הם באו להציל את המדיניות שלהם כלפי איראן".

ג'ו ביידן, קמלה האריס, אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן, קמלה האריס, אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)


"מהרגע שהם נכנסו לבית הלבן הם שחררו את ברזי הכסף לטהרן, הרפו את משטר הסנקציות, אפשרו את מכירת הנפט לסין, זרמו לטהרן בערך 100 מיליארד דולר איתם הדליקו את כל המזרח התיכון, כולל את גזרת עזה". 

"זה לא רק קורה לנו, אלא גם לסעודיה. הפילוסופיה של הממשל היא מה שגורר את ארצות הברית למלחמות מיותרות במזרח התיכון עם בנות הברית שלה ולכן צריך לרסן אותה".

"לכן הדבר הראשון שביידן עשה זה להוציא את החות'ים מרשימת ארגוני הטרור ולמנוע מסעודיה נשק. ממשל אובמה בעצמו אמר שהסונים יצטרכו ללמוד להתחלק בשכונה עם האיראנים. הם עסקו את הסכם הגרעין האיראני כך שיאפשר לאיראן לפתח אנרגיה גרעינית, ובסוף ההסכם גם תוכנית צבאי גרעינית. אנחנו ממשיכים לעצום את העיניים? הנשיא טראמפ הפעיל מדיניות לחץ מקסימלית כלפי איראן, הוא לא נסוג בזה במילימטר".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm