גורמים בחיזבאללה נדהמו מפרסום הדיווח בעיתון הוול סטריט ג'ורנל הבוקר (ראשון) ובו התפרסמו פרטים חדשים מחיסול רמטכ"ל חיזבאללה, פואד שוכר, בביירות בסוף חודש יולי, כך דווח בתקשורת בלבנון.

בהצהרה רשמית לתקשורת, בארגון הטרור הכחישו את הדיווח וטענו כי "כולו שקרים ואין לו שום בסיס לאמת". ‏עוד טענו כי "הסיפור השקרי מיסודותיו והמקור המיוחס לו אינם אלא דמיונם של כותביו ואין להם מטרה מלבד קידום ותעמולה למען האויב".

כאמור, על פי התחקיר שפורסם בעיתון האמריקאי, בסביבות השעה 19:00 ביצעה ישראל פגיעה ישירה בדירה בה שהה – ובשלוש הקומות מתחתיה. מלבד שוכר, נהרגו בתקיפה שתי נשים ושני ילדים ונפצעו עשרות – כך לפי משרד הבריאות הלבנוני. גורם רשמי בחיזבאללה אמר לוול סטריט ג'ורנל כי ככל הנראה השיחה התבצעה לאחר שישראל הצליחה לפרוץ אל רשת התקשורת של הארגון. בחיזבאללה ובאיראן עדיין ממשיכים בחקירת האירוע, ולפי שעה מעריכים כי ישראל הערימה עליהם בעליונות טכנולוגית שאפשרה את גילוי מיקומו המדויק של שוכר. 

הלווייתו של רמטכ''ל חיזבאללה בביירות, פואד שוכר (צילום: רויטרס)
הלווייתו של רמטכ''ל חיזבאללה בביירות, פואד שוכר (צילום: רויטרס)

הדריכות האזורית לאחר חיסולו של שוכר נמשכת, ואתמול אמר מקור בכיר לשעבר בחיזבאללה לעיתון הכווייתי "אל-אנבאא" כי הוא מצפה לתגובה מדודה מצד הארגון בעקבות חיסול הבכיר פואד שוכר אבו מוחסן, שכן "הארגון אינו מעוניין במלחמה רחבה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מקור פרלמנטרי בלבנון אמר לעיתון כי "המצב הגיע לנקודת מפנה לאחר כל ההמתנה והמאמצים הדיפלומטיים", וכי "יש לקבל החלטה נכונה עם תום תקופת החסד". הוא ציין כי מטרת ביקורו של הוכשטיין הייתה להבטיח שלבנון לא תישאר מחוץ למשא ומתן, וכי "ההחלטה צריכה להיות הסרת האיום שכולם חוששים ממנו".