מלחמת רוסיה-אוקראינה: אוקראינה דיווחה אתמול (ראשון) כי השמידה גשר אסטרטגי נוסף ברוסיה, במסגרת המתקפה הנמשכת באזור קורסק. זהו הגשר השני שהושמד בשבוע האחרון.

הצבא האוקראיני פרסם תיעוד אווירי של התקיפה על הגשר, שלפי הדיווחים חוצה את נהר סיים באזור זבאנוי. מפקד חיל האוויר האוקראיני, גנרל מיקולה אולשצ'וק, צייץ בחשבון הרשתות החברתיות שלו: "עוד גשר פחות".

מכה לאדמס: כך המלחמה בעזה עשויה להשפיע על המרוץ לראשות העיר ניו יורק
"האורח המכובד" של ה-BBC - אימאם אנטישמי שתמך באירועי ה-7 באוקטובר

זו המתקפה הגדולה ביותר של אוקראינה בשטח רוסיה מאז תחילת המלחמה ב-2022. גנרל אולשצ'וק הוסיף: "חיל האוויר האוקראיני ממשיך לשלול מהאויב יכולות לוגיסטיות באמצעות תקיפות אוויר מדויקות, מה שמשפיע משמעותית על מהלך הקרבות".

התקדמות בשטח רוסיה

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, אמר במוצאי שבת כי כוחותיו מחזקים את עמדותיהם באזור קורסק ומתרחבים בשטח רוסיה. בנאום אתמול הוסיף: "הפעולה שלנו באזור קורסק ממשיכה להסב אבדות לצבא הרוסי, למדינה הרוסית, לתעשיית הביטחון שלהם ולכלכלה שלהם". יועצו של זלנסקי, מיכאילו פודוליאק, הדגיש כי אוקראינה אינה מעוניינת לכבוש שטחים ברוסיה, אלא לשכנע את רוסיה להיכנס למשא ומתן.

תגובת רוסיה

מוסקבה הגדירה את החדירה האוקראינית כ"פרובוקציה משמעותית" והבטיחה להגיב ב"תגובה ראויה". במקביל, כוחות רוסיים ממשיכים להתקדם במזרח אוקראינה וטוענים כי כבשו מספר כפרים בשבועות האחרונים.

מצב הכור בזפוריז'יה

במקביל, ראש סוכנות האנרגיה האטומית של האו"ם, רפאל גרוסי, הזהיר כי המצב הבטיחותי בכור הגרעיני בזפוריז'יה, הנמצא בשליטה רוסית, הולך ומידרדר. זאת בעקבות תקיפת רחפן בקרבת הכור. גרוסי קרא ל"ריסון מרבי מכל הצדדים" כדי להגן על המתקן.

הצפות ענק באוקראינה בעקבות פיצוץ הסכר ע"י רוסיה (צילום :רויטרס)

המלחמה באוקראינה נמשכת זה למעלה משנתיים, כאשר רוסיה פלשה לשכנתה בפברואר 2022. ההתקדמות האוקראינית לשטח רוסיה מהווה תפנית משמעותית בלחימה, והיא הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שכוחות זרים נמצאים על אדמת רוסיה.