נשיא אלג'יריה, עבד אל-מג'יד תבון, הצהיר כי צבא המדינה הצפון-אפריקאית מוכן להיכנס לעזה כדי לבנות שלושה בתי חולים בתוך 20 יום מרגע שהגבול עם מצרים ייפתח מחדש.

בנאום שנשא אתמול במהלך עצרת בחירות, הבטיח תבון לשלוח מאות רופאים למובלעת הפלסטינית ו"לעזור לבנות מחדש את מה שהציונים הרסו". טבון, המתמודד על כהונה שנייה כנשיא בבחירות הצפויות להתקיים ב-7 בספטמבר, נאם בפני תומכיו בעיר קונסטנטין.

התיישב עם תיק גדול מטרים מעשרות חוגגים ומתפללים: פרטים חדשים על הפיגוע בת"א
ת"א זו רק טעימה: התוכנית מעוררת האימה של ארגוני הטרור ביהודה ושומרון

"פלסטין היא לא רק הבעיה של הפלסטינים, היא גם הבעיה שלנו", אמר טבון לקהל. "יש האומרים כי לכידות זו בין פלסטין לאלג'יריה היא חסרת משמעות לאור המרחק. אנחנו לא רחוקים, המרחק הוא רק גיאוגרפי, הלבבות שלנו אחד עם השני", הוסיף.

ההרס בבית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות)
ההרס בבית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות)

אלג'יריה הודיעה אתמול גם כי תספק באופן מידי דלק ללבנון. ההחלטה התקבלה יום לאחר שחברת החשמל של לבנון הודיעה כי אזל לה הדלק והחשמל במדינה הופסק. הפסקת החשמל נטרלה מפעילות את שדות תעופה, תחנות שאיבת מים ושירותים אחרים במדינה.

תחנת כוח דרומית לביירות, לבנון (צילום: רויטרס)
תחנת כוח דרומית לביירות, לבנון (צילום: רויטרס)

אלג'יריה, שמכהנת בקדנציה של שנתיים כחברה לא קבועה במועצת הביטחון של האו"ם מאז 2023, מתחה ביקורת חריפה על התנהלות ישראל בעזה ובלבנון.

המדינה הצפון-אפריקאית הביאה למועצה מספר החלטות מאז החלה המלחמה הישראלית בעזה, הקוראות להפסקת אש ומגנות את ישראל, שעליהן הטילה ארצות הברית וטו.