ג׳ון ורייצ׳ל גולדברג-פולין, הוריו של הרש שמוחזק בשבי חמאס מזה 319 יום, נשאו דברים בוועידה הדמוקרטית הלאומית הלילה (בין רביעי לחמישי, שעון ישראל), באזכור הבולט והמובהק ביותר עד כה בוועידה הדמוקרטית למלחמת ישראל ברצועת עזה ובארגון החמאס.

רייצ׳ל גולדברג-פולין אמרה בוועידה: ״הרש הוא אדם סקרן, שמח, מפיץ שמחה סביבו. הוא אוהב כדורגל, מוזיקה והוא בעיקר מתעניין בגיאוגרפיה מאז שהיה ילד קטן״. עוד אמרו כי ״המסיבה הייתה אמורה לחגוג את השלום והשמחה, וגם את יום הולדתו העשרים ושלושה של הרש״. רייצ'ל תארה כיצד הסתתר יחד הרש עם חבריו במיגונית, כשרבים מחבריו נהרגו ממתקפות חמאס.

ביידן הזיל דמעה על הבמה והצהיר: "אעבוד כדי לסיים את המלחמה"  
ביידן נפרד והאריס פותחת את השבוע: הוועידה הדמוקרטית מציינת שינוי  

ג׳ון ורייצ׳ל גולדברג-פולין, הוריו של הרש בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)
ג׳ון ורייצ׳ל גולדברג-פולין, הוריו של הרש בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)

״ידו השמאלית של הרש נפגעה קשות, הוא הועלה לטנדר ונלקח מחייו, מאיתנו. מאז, אנחנו חיים בעולם אחר, כל אחד יכול לנסות לדמיין את הייסורים שג׳ון ואני, כל משפחות החטופים, חווים כרגע״. אביו של הרש, ג׳ון, דיבר אחריה ואמר ״זאת וועידה פוליטית, אבל הצורך להחזיר את בננו, ואת שאר החטופים, הוא לא נושא פוליטי. הוא נושא הומינטרי. משפחות שמונת החטופים האמריקאים נפגשים תדיר, אנחנו אסירי תודה לממשל ביידן ונפגשנו עם הנשיא ביידן ועם סגנית הנשיא, קמלה האריס, בבית הלבן, שניהם עובדים ללא לאות על מנת להחזיר את היקרים לנו מכל הביתה וגם לעצור את הסבל בעזה״.

עוד ג׳ון הוסיף כי ״בתחרות של כאב - אין מנצחים. ביהדות אנחנו אומרים ׳כל אדם הוא עולם ומלואו׳, אנחנו חייבים להציל את כל העולמות הללו. במזרח תיכון בוער, אנחנו יודעים מה הדבר שיכול להביא לרגיעה - עסקה שתחזיר את כל החטופות והחטופים הביתה ותביא לסיום סבלם של אזרחי עזה״. אמו של הרש, רייצ׳ל, פנתה לבנם בסוף הנאום ״הרש, אם אתה יכול לשמוע אותנו. אנחנו אוהבים אותך. תישאר חזק. תשרוד״.

רייצ׳ל וג׳ון יצאו מהבמה לקול קריאות ״Bring them home״.

עד כה, נושאי הדברים והנואמים בוועידה הדמוקרטית המעיטו להזכיר את ישראל, נושא שחצה את המפלגה הדמוקרטית כמו ים סוף והעדיפו להשתמש באזכורים קלים שונים או אמרות כלליות בלבד. הופעתם של ג׳ון ורייצ׳ל תהווה מעין תגובת-נגד להופעתם רבת העוצמה של רונן ואורנה נויטרה, הורי החטוף עומר נויטרה, בוועידה הרפובליקנית החודש שעבר.

מתן במה למשפחות החטופים עלול לעורר את זעמו של האגף השמאלי הקיצוני של המפלגה, שמתח ביקורת חריפה על תמיכת ממשל ביידן-האריס בניהול המלחמה על-ידי ישראל. תנועת ״לא מחויבים״ (uncommitted), המייצגת כ-700,000 בוחרים שהצביעו ״לא מחויב״ בפריימריז הדמוקרטיים, ניצלה את החדשות כדי לקדם את דרישתה להעלות פוליטיקאי פלסטיני-אמריקאי לבמה.

רייצ'ל וג'ון, הוריו של הירש גולדברג פולין (צילום: מרק ישראל סלם)
רייצ'ל וג'ון, הוריו של הירש גולדברג פולין (צילום: מרק ישראל סלם)
 

הרש גולדברג-פולין, נחטף במהלך מתקפות הטרור הרצחניות של ארגון חמאס בשבעה לאוקטובר, לאחר שידו השמאלית נקטעה מפגיעת רימון שהושלך למיגונית בה הסתתר יחד עם משתתפים אחרים במסיבת ״הנובה״. הרש, חובב כדורגל ומוזיקה מושבע, הוא אולי אחד משמות החטופים המוכרים ביותר בארה״ב, ואחד משמונה אזרחים אמריקאים שעדיין מוחזקים בשבי.

לפחות שש משפחות של חטופים ישראלים, כולל משפחת נויטרה, משתתפות באירועים סביב הוועידה הדמוקרטית בשיקגו השבוע.
רובי חן, שבנו איתי נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בידי חמאס, הופיע בארוחת הבוקר של נציגי ניו-יורק ביום שלישי. שם הוא צולם עם חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, וזכה לשבחים ממנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר. בארוחת צהריים של ארגון ״רוב דמוקרטי למען ישראל״, חן העניק לממשל ביידן ציון A+ על המאמץ, אך הדגיש את הצורך להסתכל על השורה התחתונה ואת המחויבות החוקית של ממשלת ארה״ב להוציא את אזרחיה מאזור הסכנה. לאחר חודשים בהם המלחמה בין ישראל לחמאס טלטלה את המפלגה הדמוקרטית, היא הייתה כמעט נעדרת מהוועידה. ההיענות להפגנות פרו-פלסטיניות הייתה נמוכה בהרבה מהצפוי, אם כי היו מספר מעצרים.

אוקסיו-קורטז, מנהיגת ה״סקוואד״, הזרם הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית שחבריו היו ממבקריה החריפים ביותר של ישראל, הייתה הראשונה שהזכירה את נושא שחרור החטופים בנאומה, שהיה ביום הראשון של הוועידה הדמוקרטית, באומרה כי סגנית הנשיא קמלה האריס תבטיח הפסקת אש ותביא אותם הביתה. ביידן עצמו אמר דברים דומים מאוחר יותר ביום שני בערב. עם זאת, אף אחד מהנאומים המרכזיים לא כלל הצהרות על זכותה של ישראל להגן על עצמה, גינויים לחמאס, או חגיגות של ברית ארה״ב-ישראל, דברים שנאמרו כדרך קבע בוועידות הדמוקרטיות בשנים עברו.