מקורות בכירים אמרו הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת האמריקאית ABC כי רוברט קנדי ג'וניור, מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית, צפוי להודיע על פרישתו מהמירוץ עד סוף השבוע הנוכחי. על פי הדיווחים לרשת ABC, קנדי נוטה להביע תמיכה במועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ.

בתגובה לשאלה ישירה בנושא, הגיב קנדי בזהירות: ״לא אאשר או אכחיש זאת. איננו מדברים על כך כרגע.״ המקורות מדגישים כי ההחלטה עדיין לא סופית וכי ייתכנו שינויים ברגע האחרון. אחד התרחישים הנשקלים הוא הופעה משותפת של קנדי וטראמפ באירוע בפיניקס, אריזונה, ביום שישי. עם זאת, גורמים בסביבת טראמפ מסרו כי טרם גובשה תוכנית סופית לאירוע זה.

לראשונה באור הזרקורים: הסגן טים וולז בוועידה הדמוקרטית

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

במקביל, אמריליס פוקס, מנהלת הקמפיין של קנדי, שלחה הודעת דוא״ל לצוות הבכיר ביום רביעי. בהודעה, שתוכנה הודלף לתקשורת, היא הודתה לצוות על מסירותו והדגישה כי ישנן מספר אפשרויות להמשך הדרך, לא רק שתיים. פוקס ציינה את ״הזהירות והבחינה המעמיקה״ שקנדי משקיע בשקילת כל אפשרות.

דובר קמפיין קנדי הודיע כי המועמד יישא ״נאום לאומה״ בשידור חי ביום שישי, בו ידון ״בהמשך דרכו״, אך נמנע ממתן פרטים נוספים. קנדי מתח ביקורת חריפה על הוועידה הדמוקרטית ועל בחירתה של קמלה האריס כמועמדת לנשיאות. הוא טען: ״זו הייתה הכתרה, לא דמוקרטיה. אף אחד לא הצביע. מי בחר את קמלה? זה לא היו הבוחרים״. 

בהתייחסו לשינוי בדימוי הציבורי של האריס, הוסיף קנדי בציניות: ״היא הפכה תוך ארבעה שבועות מהנטל הגדול ביותר של המפלגה הדמוקרטית למשיח השני, מבלי לתת ראיון אחד, מבלי להופיע לעימות, ומבלי להציג מדיניות אחת שמישהו חושב שאינה מגוחכת. זו לא דמוקרטיה״.

לפי־שעה הן מטה הקמפיין של טראמפ והן הוועדה הלאומית הדמוקרטית טרם הגיבו לפרסומים אלה.