מועצת הביטחון של האו״ם התכנסה היום (חמישי) לדיון בנושא המצב במזרח התיכון. דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, נשא את נאומו הראשון במועצת הביטחון עם כניסתו לתפקיד. על רקע דבריו התפתח עימות בינו לבין הנציג הפלסטיני, ריאד מנסור, שטען שישראל מבצעת רצח עם בעזה, דנון בתגובה "אם אתה לא מגנה את חמאס - אתה חלק מהם. אתה מחבל בחליפה".

הנציג הפלסטיני באו״ם ריאד מנסור האשים בנאומו את ישראל ״אתם מבצעים רצח עם״. בתגובה הטיח בו דנון: ״אני רואה כאן את הנציג הפלסטיני. הוא נמצא בתפקיד כאן באו״ם כבר 20 שנה. בילית שני עשורים במקום הזה בהצעת פתרונות חלולים. אך חשוב לי להבהיר נקודה חשובה ואני דורש תשובה: מר מנסור, את מי בדיוק אתה מייצג כאן היום? האם אתה מייצג את ארגון הטרור חמאס?". 

בניסיון להשתלט מחדש על עזה: אבו מאזן בצעד מפתיע במיוחד | דיווח

עימות דני דנון והנציג הפלסטיני ריאד מנסור במועצת הביטחון של האו"ם (צילום :דוברות משלחת ישראל לאו"ם)

עוד הוסיף דנון: "מאז ה-7 באוקטובר נשאת מאות נאומים - באף אחד מהם לא אמרת משהו שדומה לגינוי חמאס. מנסור, אם אתה לא יכול לגנות אותם, אתה אחד מהם! אתה לא מייצג את העם הפלסטיני. אתה מחבל בחליפה!".

זאת כהונתו השנייה של דנון כשגריר באו"ם, כממלא מקומו של גלעד ארדן שסיים ארבע שנות כהונה כשגריר. "היום אני חוזר לאו"ם שהשתנה לרעה. גם מדינת ישראל שאני מייצג השתנתה מאז ה-7 באוקטובר", הצהיר, "ישראל הפכה למדינה שנכפתה עליה מלחמה ב-7 חזיתות נגד מי ששואפים להשמדתה ופועלים יחד תחת ניצוחה של איראן".  

הפגישה המחודשת של דנון עם מועצת הביטחון לא הייתה נעימה. נציגי חברות המועצה היו מלוכדים בגינוי ישראל והוקעתה על מה שהוגדר "הרג אלפי אזרחים והרס רצועת עזה".

מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)
מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)


"היקף ההרס ברצועה הוא עצום. ייקח עשרות שנים להתאושש", טען השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלד. "אופן הלחימה של ישראל ברצועת עזה גובה אבידות רבות במיוחד כתוצאה מתקיפות אוויריות על מטרות אזרחיות".

השגריר דנון חתם את נאומו במסר למועצה: ״הימים בהם דם יהודי נשפך ללא תגובה - נגמרו. הימים בהם העם היהודי היה נתון לחסדיהם של עריצים נגמרו. אנו אדונים לעצמינו ונפעל נגד מי שפועל נגדנו". 

כנס מועצת הביטחון התקיים במסגרת הדיון התקופתי שהמועצה מקיימת מדי חודש על "המצב במזרח התיכון ובעיית פלסטין".  לא צפויה החלטה או הצהרה מיוחדת כלשהיא.