גבר דקר אמש (שישי) בסביבות השעה 21:45 באקראי עוברי אורח בסכין בפסטיבל העירוני בסולינגן שבגרמניה. 

עד כה דווח על שלושה אנשים שנהרגו באירוע ושמונה שנפצעו, מתוכם חמישה באורח קשה. עשרות כוחות הצלה הובהלו למקום ונלחמים על חייהם של תשעה אנשים. צמתים בכבישים נסגרו והתושבים התבקשו להישאר בבתיהם. לפי דברי העדים, הדוקר, שנראה בעל חזות ערבית, ברח במנוסה מהמקום. נמשך המצוד אחר הדוקר גם בשעות הבוקר היום. 

"לא טוב בניהול משברים": נקודת התורפה של פוטין נחשפה?
קריאתה של האריס הוטבעה בתשואות: "אני מקבלת את המועמדות"

דובר משטרת וופרטל מסר: "התוקף דקר אנשים באקראי בסכין. לכן אנחנו מניחים כרגע שמדובר בתקיפה. כרגע ישנם שלושה פצועים באורח אנוש, ארבעה פצועים באורח קשה ואנשים בהלם. מספר רב של אנשים מחפשים את התוקף. אנחנו באמת רוצים לעצור את העבריין, אבל חקירות, זיהוי פלילי וראיונות של עדים נמשכים גם הם באותו זמן".

זירת האירוע, סולינגן חסומה  (צילום: רויטרס)
זירת האירוע, סולינגן חסומה (צילום: רויטרס)


המשך הפסטיבל העירוני, שהיה אמור לחגוג עד סוף השבוע במשך שלושה ימים רצופים את ציון 650 השנים לעיר עם צפי של כ-80,000 מבקרים, בוטל. מסוק משטרתי חג מעל המתחם המגודר. מסע הדקירות אירע בהפרונהוף, כיכר תוססת במרכז העיר, שבה ניצבה הבמה והתעתדו להופיע מספר להקות. בסולינגן עצמה מתגוררים כ-160 אלף תושבים והיא נמצאת בסמיכות לערים הגדולות יותר, קלן ודיסלדורף.

ראש העיר טים קורצבך כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הלילה כולנו בסולינגן בהלם, אימה ועצב גדול. כולנו רצינו לחגוג יחד את יום השנה לעיר שלנו ועכשיו אנחנו צריכים להתאבל על מוות ופציעות. שובר את ליבי שהיה פיגוע בעיר שלנו. יש לי דמעות בעיניים כשאני חושב על אלה שאיבדנו. אני מתפלל עבור כל מי שעדיין נלחם על חייו".