שתי מכוניות עלו באש מחוץ לבית הכנסת בעיר לה גרנד-מוט שבדרום צרפת. על פי החשד, באחת המכוניות הונח בלון גז. לפי מידע שהגיע לרשת BFMTV ממקור במשטרה, כוחות הכיבוי הוזעקו הבוקר בסביבות השעה 08:30 בעקבות שריפה שפרצה מחוץ לבית הכנסת "בית יעקב" בעיר לה גרנד-מוט שבמחוז הרו. שוטר צרפתי נפצע באירוע.

בזירה נמצאו שתי מכוניות בוערות שחנו מול בית הכנסת. על פי הדיווחים, באחת המכוניות הונח בלון גז. בנוסף, שתי דלתות של בית הכנסת נתפסו בלהבות. על פי המידע שהגיע לידי הערוץ הצרפתי, מצלמות האבטחה תיעדו אדם חשוד עוזב את המקום זמן קצר לפני פרוץ השריפה, כשברשותו דגל פלסטין.

המחבל בפיגוע בבית הכנסת בצרפת (צילום: מצלמות אבטחה)
המחבל בפיגוע בבית הכנסת בצרפת (צילום: מצלמות אבטחה)

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי "המחשבות עם המתפללים ועם כל יהודי ארצנו. אנו עושים הכול כדי למצוא את האחראי לפיגוע הטרור הזה ולהגן על מקומות הפולחן. המאבק באנטישמיות הוא מאבק עקבי של האומה כולה". 

משלחת של חמאס תצא לדיונים על עסקת חטופים בקהיר | דיווח
פוטין התערער: שר ההגנה הבריטי במאמר נוקב; ואיך הדבר ישפיע על ישראל?  

זירת הפיגוע מחוץ לבית הכנסת בעיר לה גרנד-מוט שבדרום צרפת (צילום: רויטרס)
זירת הפיגוע מחוץ לבית הכנסת בעיר לה גרנד-מוט שבדרום צרפת (צילום: רויטרס)

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, כתב בחשבון ה-X שלו שמדובר במתקפת אנטישמית וציין: "שוב, חברינו, אזרחי צרפת היהודים מטורגטים. אני מביע את תמיכתי המלאה בהם בפרשה הזו. אנחנו בצד שלהם. אגיע לזירה אחר הצהריים". 

ממקור זה נמסר גם כי שוטר עירוני שהגיע למקום כדי להקים מערך אבטחה נפצע בעקבות פיצוץ שסיבתו עדיין לא ידועה. חבלנים הוזעקו למקום וחוקרי משטרה ממחלקת החקירות של מחוז הרו גויסו לביצוע בדיקות ראשוניות. בשלב זה לא ברור כמה אנשים היו בתוך בית הכנסת בזמן פרוץ השריפה, אך לא דווח על נפגעים בתוך המבנה.

שר הפנים המתפטר, ג'ראלד דרמנין, שצפוי להגיע למקום אחר הצהריים, כתב ברשת החברתית X כי מדובר ב"מעשה פלילי ברור". "אני רוצה להביע את תמיכתי המלאה באזרחינו היהודים ובעיר, ולומר שלבקשת נשיא הרפובליקה עמנואל מקרון, כל האמצעים מגויסים למציאת המבצע", הבטיח דרמנין.