על רקע מתקפת המנע של צה"ל בלבנון הבוקר, ארה"ב במסר ברור לחיזבאללה, איראן והפרוקסי: צבא ארה"ב מקרב שתי נושאות מטוסים וצוללת תקיפה לישראל, כך פורסם היום (ראשון) בניו יורק טיימס. 

לפי הדיווח, עם החשש הגובר שמלחמה רחבה יותר עלולה לפרוץ במזרח התיכון, ארצות הברית מקרבת בהתמדה את כוחות הצי הימי שלה לאזור. ארה"ב הגלידה לעשות והצהירה על המהלך באופן מפורש במאמץ ברור להרתיע את איראן ובעלות בריתה מתקיפה אינטנסיבית על ישראל.

אל"מ במיל' טוען: הגיע הזמן לכניסה קרקעית ללבנון  
עוזי רבי מזהיר: חיזבאללה נכנס לשלב חדש מול איראן | כל הפרטים

יואב גלנט, לויד אוסטין  (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
יואב גלנט, לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

צוין בפרסום כי מוקדם יותר החודש שר ההגנה האמריקאי, לויד ג'יי אוסטין, הזמין מטוסי קרב נוספים וספינות מלחמה לירי טילים לאזור.

לפי הדיווח, שתי נושאות מטוסים, שנקראות תיאודור רוזוולט ואברהם לינקולן, וכן ספינות המלחמה ומטוסי התקיפה הנלוות להן, נמצאים כעת במפרץ עומאן או בסמוך לו. בנוסף, אוסטין פרסם הוראה לשלוח גם את צוללת התקיפה ג'ורג'יה לאזור, מהלך שתואר כיוצא דופן שכן הפנטגון ממעט לדבר על תנועות צי הצוללות שלו. עוד צוין שצוללת התקיפה ג'ורג'יה יכולה לירות טילי שיוט ולשאת צוותים של קומנדו של חיל הים האמריקאי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צבא ארה''ב מול צבא איראן (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS,Craig Z. Rodarte/Handout via Reuters)
צבא ארה''ב מול צבא איראן (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS,Craig Z. Rodarte/Handout via Reuters)

הפקודות הגיעו בתגובה לאיומים מצד איראן ושלוחיה בעזה, לבנון ותימן ביחס למתקפת התגובה בעקבות חיסול ראש הזרוע המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בטהרן בסוף חודש יולי. 

צוין בניו יורק טייס שלמרות הניסיון המאומץ של ארה"ב להימנע מהסלמה וממלחמה אזורית רחבה באזור, גורם רשמי אמר אמש כי צבא ארה"ב נמצא במצב טוב יותר להתמודד עם איום מאיראן, וכי צה"ל ייקח על כתפיו את מרבית ההגנה מפני התקפות שביצע חיזבאללה מעבר לגבול בלבנון.