על רקע ההסלמה בין חיזבאללה וישראל, שהגיעה לשיאה במתקפת המנע בלבנון היום (ראשון) לפנות בוקר, פרסמו החות'ים בתימן הודעה לפיה: "תגובת תימן בהכרח תגיע. יש ביננו ימים, לילות ושדה", כך דווח ברשתות התקשורת הערביות. בתוך כך, ברשת החדשות BBC דווח היום כי גל תקיפות נוסף כנגד ישראל צפוי להגיע מ"מדינה אחרת", כך לפי גורמי ביטחון המעורים בפרטים. ה-BBC רמזו שיתכן ומדובר בתקיפה מתימן. 

עוד דווח ברשתות הערביות כי החות'ים וגם ארגון הטרור חמאס שיבחו את חיזבאללה על התגובה לחיסולו של בכיר הארגון פואד שוכר

מתקפת המנע של ישראל - עכשיו אפשר לספר: אלו המכות שספג חיזבאללה  
דיווח חריג: ישראל בדרך לעוד מתקפת מנע בלבנון וזה המועד המסתמן

תומכי החות'ים (צילום: רויטרס)
תומכי החות'ים (צילום: רויטרס)

החות'ים מתייחסים כמובן למבצע "יד ארוכה", תקיפת מטוסי הקרב של צה"ל מטרות בשימוש צבאי של החות'ים במרחב נמל חודיידה שבתימן לפני כחודש. במבצע זה השתתפו גם ארה"ב ובריטניה, והמטרות היו שדה התעופה של חודיידה שבשליטת החותים, כמה בסיסים נוספים, מכליות נפט ומחסני אמל"ח בנמל, ובמקום פרצה שריפה ענקית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מבצע יד ארוכה היווה מענה ישראלי לתקיפת הכטב"ם החות'י בתל אביב, תקיפה ברחוב בן יהודה בתל אביב שגרמה למותו של אדם אחד ולכעשרה פצועים. ההרוג נפגע מירי הכטב"ם שנפל על החדר בו ישן בדירת גג במלון דירות בו עבד. 

דובר צה"ל דניאל הגרי מסכם את מתקפת המנע של ישראל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, חיזבאללה תכנן לשגר באזור השעה 5:00 היום טילים לעבר תל אביב, ומתקפת המנע הישראלית סיכלה את התוכנית. ההערכה כי חיזבאללה התכוון לשגר כמה מאות טילים ורקטות לעבר ישובי הצפון. בצה"ל מספרים כי סוכלו אלפי כני משגרים לצפון עם מאה מטוסים. בחיזבאללה תיכננו לשגר כ-6,000 טילים, עשרות מהם לאזור המרכז. כמאה מטוסים תקפו בו זמנית. בישראל מעריכים כי חיזבאללה התכוון לבצע שיגורים לעבר מתחם גלילות.

נושאת המטוסים ג'רלד פורד (צילום: רויטרס)
נושאת המטוסים ג'רלד פורד (צילום: רויטרס)

בינתיים, ארה"ב קירבה היום למרחב הישראלי שתי נושאות מטוסים וצוללת קרב ובכך מעבירה מסר ברור וחד משמעי לאיראן ושלוחותיה - חיזבאללה, החות'ים ושאר קבוצות הטרור המשוייכות לציר האיראני.