ברקע עלייתה של קמלה האריס בסקרים, נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, רמז אתמול (ראשון) כי יתכן ולא יגיע לעימות הנשיאותי שצפוי להתקיים עוד מספר שבועות וישודר ברשת ABC. מדובר בעימות הנשיאותי היחיד שעליו שני הצדדים הסכימו.

"צפיתי בפייק ניוז של ABC הבוקר, בראיון המגוחך והמוטה של הכתב הרזה ג'ונתן קרל, עם טום קוטון (שהיה נהדר!), ובמה שהם מכנים הפאנל של שונאי טראמפ, ואני שואל, למה שאשתתף בעימות נגד קמלה האריס ברשת הזו?״ כתב טראמפ בפוסט במדיה החברתית שלו ״truth״.

הפריצה האיראנית לקמפיין טראמפ: בארה"ב מודאגים ומזהירים גם את ישראל
"במערכת כנה הייתי זוכה": קנדי משעה את הקמפיין לנשיאות, ומביע תמיכה בטראמפ

ערעורו של טראמפ על קיום העימות ב-ABC מגיע, כאמור, על רקע עלייתה של האריס בסקרים הלאומיים ובמה שנראה כמו צבירת תאוצה במדינות המתנדנדות המרכזיות.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

נכון ליום ראשון, ממוצע הסקרים של העיתון האמריקאי ״הוושינגטון פוסט״ מראה כי סגנית הנשיא מובילה בוויסקונסין בשלוש נקודות, בפנסילבניה בשתי נקודות ובמישיגן בפחות מנקודה אחת. טראמפ ממשיך להוביל במדינות חגורת השמש, אך האריס צמצמה משמעותית את הפער.

זו לא הפעם הראשונה שהנשיא לשעבר רומז על נסיגה מהעימות ב-ABC. מוקדם יותר החודש, טראמפ אמר שלא יופיע עוד בעימות ב-10 בספטמבר - שתוכנן במקור מול הנשיא ג׳ו ביידן לפני שפרש מהמרוץ - ושיתעמת מול האריס רק בעימות ב-4 בספטמבר שייערך ברשת פוקס ניוז. טראמפ, עם זאת, שינה את דעתו כעבור מספר ימים ואמר במסיבת עיתונאים שיתעמת מול האריס ב-ABC. טראמפ גם הציע עימותים בפוקס ניוז ו-NBC.