חבר הפרלמנט המצרי לשעבר, סמיר גטאס, התראיין בערוץ הסעודי אל חדת' וניתח את נאומו האחרון של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, על רקע מתקפת המנע הישראלית.

בפתח דבריו התייחס לתוכן הנאום: "לא רק הטעיות, אנחנו ניצבים מול מסכת שקרים הדדית. בעוד שהישראלים שיקרו בכל הנוגע להערכת כמות הטילים שייתכן שנורו במתקפת מנע, חסן נסראללה משקר כמו שהוא נושם. ההערה הראשונה היא שמאז 2006 ועד עכשיו הוא לא היה מסוגל להופיע פומבית בפני הציבור שלו, מאז 2006".

חיזבאללה חשף את ההישג במתקפה - בעולם הערבי התפוצצו מצחוק
הפור נפל: הגל השני של התקיפה נגד לישראל ייצא לדרך ולא מלבנון

"הוא מדבר על כישלון מודיעיני ועל כן שאין לישראל יכולות אדירות מבחינה מודיעינית. הוא מאז 2006 ועד היום לא הופיע פומבית מול הציבור שלו. הוא מקרין חשש מהיכולות המודיעיניות אליהן אתייחס כעת. זה דבר אחד. הוא לא יכול לבוא ולדבר על כישלון בזמן שהוא מתחבא", ציין חבר הפרלמנט המצרי לשעבר.

פוסטר של חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פוסטר של חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

עוד הוסיף גטאס כי "הישראלים מתארים אותו כ-"עכבר מבועת במנהרות". ראש המוסד אמר לפני חודש: "אנחנו יודעים היכן הוא מתחבא ואם נרצה להתנקש בחייו נוכל לעשות זאת אולם אנחנו ממתינים להחלטה מדינית אולם מבחינת היכולות אנחנו מסוגלים להגיע אליו"".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אז דבר ראשון הוא עדיין מתחבא מ-2006 ועד עכשיו", אמר, "דבר שני הוא מדבר גם על יכולות עצומות שסימאו את עיני הישראלים שלא הצליחו לחשוף את הסוד הכמוס שהוא הסתיר ושגרם להם להפתעה אסטרטגית. הוא לא דיבר כלל על האופן שבו ישראל הצליחה להגיע לסאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בלב הדאחיה, כלומר תחת חסותו של חסן נסראללה".

גטאס הדגיש, "הגם שלאחר מכן ישראל התנקשה בחייהם של 44 מפקדי שטח בכירים, שהוא הספיד אותם בשמם, מפקדי יחידות הרקטות, מפקדי כך וכך, לצד התנקשות בחייו של פואד שוכר שהוא הרמטכ"ל בפועל של חיזבאללה והם הגיעו אליו עד לבית שלו. כשהוא מדבר על יחידת 8200, יש דיווחים שמדברים על כך שבמבנה הזה שבו גר פואד שוכר, המשרד שלו נמצא בקומה השנייה".

תורגם באמצעות סוכנות ביירון: https://eby.co.il/