אייתולה עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, רמז בפגישה היום (שלישי) עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן והקבינט האיראני, על מעבר אפשרי למדיניות חוץ רכה יותר שכוללת נכונות לשתף פעולה עם המערב, כך פורסם באתר החדשות האיראני "איראן אינטרנשיונל". 

לפי הפרסום, נפגשו היום חמינאי, פזשכיאן והקבינט לראשונה ושם אמר חמינאי "אל לנו לתלות את תקוותינו באויב, וגם אל לנו להמתין לאישורם לתוכניות שלנו. אין זה מונע תקשורת עימם בעת הצורך - איך בכך כל נזק. עם זאת, אין לסמוך עליהם ואין לתת בהם אמון". 

המלחמה האזורית נבלמה? "איראן הודיעה לחיזבאללה שזה עניינו, הם ירדו מזה"  
ייתכן שמתקרבת השעה שחיסול המשטר הנוכחי באיראן יהפוך בלתי נמנע

מסעוד פזשכיאן, עלי חמינאי (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסעוד פזשכיאן, עלי חמינאי (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

עוד אמר חמינאי באותה פגישה לפי הפרסום: "אין תוכנית בלי אתגרים. עבור חלק, התגובה האינסטינקטיבית למכשולים היא נסיגה, אבל זו גישה פגומה. במקום זאת, יש להתגבר על המכשול או למצוא דרך לעקוף אותו. אמנם ייתכנו מקרים שבהם נסיגה טקטית תהיה הכרחית, לאחר שכל הדרכים נחקרו, חיוני לא לנטוש את עמדתנו או להתפשר כשעולה סימן ראשון של קושי".

ב"איראן אינטרנשיונל" צוין כי מאז בחירתו של מסעוד פזשכיאן, גברו ה"מלמולים" בעניין שיח עם המערב, והודגש כי מסתמן שינוי פוטנציאלי לקראת משא ומתן בנושאי הגרעין האיראני. יחד עם זאת, הודגש כי למרות השינוי ברטוריקה של טהראן, עמדתם בעניין תמיכה בטרור נשארה איתנה ולא ברור באיזה אופן מתכננת ההנהגה להסיר את הסנקציות תוך שמירה על עמדות אלו.