חדשות החילוץ המפתיעות של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי היום (שלישי) זכו לתהודה נרחבת בתקשורת הבינלאומית. עיתונים מובילים בארצות הברית, דוגמת ״הניו יורק טיימס״, ״הוושינגטון פוסט״ ועיתון ״וול סטריט ג'ורנל״, הקדישו לכך כותרות בולטות. רשתות טלוויזיה מרכזיות כגון ABC News, CNN ופוקס ניוז האמריקאיות העניקו גם הן סיקור נרחב לאירוע.

הרצוג התרגש, נתניהו טלפן ואיך הגיב ליברמן? כל התגובות לדרמה  
דניאל הגרי שינה את הטון כלפי הציבור: "חייבים לנהוג באחריות"

כלי תקשורת בריטיים מובילים, ובהם "הגארדיאן" ואתר ה-BBC, ייחדו ידיעות מיוחדות לחילוץ במיקום בולט באתריהם. גם רשת "סקיי ניוז" הבריטית סיקרה את האירוע המשמח בהרחבה.

BBב, סיקור השבת החטוף קאיד פרחאן אלקאדי (צילום: צילום מסך)
BBב, סיקור השבת החטוף קאיד פרחאן אלקאדי (צילום: צילום מסך)

בגרמניה, השבועון הנחשב "דר שפיגל" הקדיש כותרת ראשית לנושא, בה נכתב: "הצבא הישראלי מדווח על שחרור בן ערובה מרצועת עזה. הוא עבד כשומר בקיבוץ, ואז נחטף על ידי חמאס: לאחר יותר מעשרה חודשים, הצבא הישראלי הצליח לחלץ בדואי בחיים מרצועת עזה״.

''דה שפיגלר'', סיקור קאיד פרחאן אלקאדי (צילום: צילום מסך)
''דה שפיגלר'', סיקור קאיד פרחאן אלקאדי (צילום: צילום מסך)

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, הגיב בחשבון הטוויטר שלו: ״חולץ ממנהרה לאחר 326 ימים בשבי חמאס: קאיד פרחאן אלקאדי מהקהילה הבדואית ברהט מתאחד כעת עם משפחתו. איזו קרן אור בימים האפלים הללו, איזו שמחה. 108 חטופים עדיין נותרו!״

כזכור, מבצע צבאי מורכב ומדויק הצליח להשיב את החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, תושב רהט בן ה-52, ממעמקי מנהרה תת-קרקעית של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה. מבצע החילוץ המוצלח בוצע על ידי כוחות צה״ל ושירות הביטחון הכללי. מצבו הרפואי של אלקאדי הוגדר כתקין, והוא הועבר לבדיקות מקיפות במרכז הרפואי סורוקה, שם התאחד עם בני משפחתו. אלקאדי, אב ל-11 ילדים, הועסק כשומר בבית אריזה בקיבוץ מגן טרם חטיפתו ב-7 באוקטובר. הוא נמנה על שישה אזרחים בדואים שנלקחו בשבי על ידי פעילי ארגון הטרור חמאס בשבת השחורה.