נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר כי החדירה לאזור קורסק ברוסיה מהווה את השלב הראשון בתוכנית הניצחון של קייב, אותה הוא מתכוון להציג לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בחודש ספטמבר הקרוב. במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי בבירת אוקראינה קייב, מסר זלנסקי כי בכוונתו להשתתף בעצרת הכללית של האומות המאוחדות בספטמבר, שם ייפגש עם ביידן.

הוא הוסיף כי הצלחת התוכנית תלויה במידה רבה בארצות הברית. ״הצלחת התוכנית תלויה בו. האם יספקו את מה שנכלל בתוכנית זו או לא? האם נהיה חופשיים להשתמש במה שיש לנו בתוכנית זו או לא?״. הנשיא האוקראיני ציין כי התוכנית תוצג גם בפני סגנית הנשיא, קמלה האריס, ובפני הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. ״מאחר שאיננו יודעים מי יהיה נשיא ארצות הברית, ואנו מעוניינים לקדם תוכנית זו״, הסביר.

לנתק את הטבעת: ישראל "מכסחת את הדשא האיראני" באיו"ש
על הכוונת? בכיר בממשל ארדואן קורא: "אתן מיליון דולר לגיבור שיהרוג את בן גביר"

אף שזלנסקי לא הרחיב בפרטים, הוא חשף כי התוכנית בת ארבעת השלבים החלה עם החדירה לגבול קורסק, אותה תיאר כתוכנית ״שכבר יצאה לדרך״. ״הכיוון השני הוא מקומה האסטרטגי של אוקראינה במערך הביטחוני העולמי״, המשיך זלנסקי. ״הכיוון השלישי הוא חבילה עוצמתית שתאלץ את רוסיה לסיים את המלחמה בדרך דיפלומטית, והכיוון הרביעי הוא כלכלי״. ״אזור קורסק הוא חלק מתוכניתנו. תוכנית הניצחון שלנו. ייתכן שזה נשמע שאפתני למישהו, אך זוהי תוכנית חשובה מאוד עבורנו״, הדגיש. הוא נמנע מלספק מידע נוסף, באומרו כי ״אינו יכול לחשוף הכול״.

פגישת ג'ו ביידן וולדימיר זלנסקי בארה"ב (צילום :רויטרס)

הפלישה הצבאית המפתיעה של אוקראינה החודש הותירה את רוסיה המומה וחבולה, מתקשה להדוף את הפולשים החוצה משטחה ונראה כי אוקראינה הפכה את הקערה ואת השולחן שעליה הייתה מונחת. קייב רשמה מספר הישגים החל מהעלאת המורל בקרב חייליה לאחר חודשי לחימה מייאשים ושחיקת המשאבים הרוסיים עד דק. המהלך גם עורר שאלות לגבי אופן סיום הלחימה, שכן רוסיה ממשיכה להתקדם במזרח אוקראינה ומתקרבת לעיר פוקרובסק באזור דונייצק, שם הרשויות פועלות בדחיפות לפינוי עשרות אלפי תושבים.

מפקד הצבא האוקראיני, אולכסנדר סירסקי, אמר בתשובה לשאלת CNN כי אחת ממטרות המתקפה באזור קורסק הייתה להסיט כוחות רוסיים מערים אוקראיניות אחרות, בעיקר מפוקרובסק וקוראחובו. ״כמובן שהאויב מבין זאת, ולכן הוא ממשיך למקד את מאמציו העיקריים בכיוון פוקרובסק, שם מרוכזות היחידות המיומנות ביותר שלו״, אמר סירסקי. בפורום ראשי מוסדות המדינה בקייב, טען סירסקי כי כ-30,000 חיילים רוסים כבר הועברו לקורסק, והוסיף כי ״המספר הולך וגדל״.

באותו פורום, שיבח זלנסקי את פיתוחו של מה שתיאר כמל״ט רקטי ארוך טווח חדש, בשם ״פליאניציה״, אותו תיאר בעבר בתור ״דרכה של אוקראינה לנקוט פעולה ממשית״ לנוכח ההגבלות שהטילו בעלות הברית המערביות על השימוש בנשק ארוך טווח בתוך רוסיה. ״פליאניציה״ היא מילה אוקראינית המתייחסת לסוג של לחם שנחשב קשה להגייה עבור רוסים. מאז תחילת המלחמה, משתמשים האוקראינים במילה זו לזיהוי חבלנים או חברי הצבא הרוסי.

בעוד הלחימה נמשכת בכמה חזיתות, ביצעה רוסיה ביום שני את המתקפה האווירית הגדולה ביותר שלה נגד אוקראינה, תוך פגיעה בתשתיות אנרגיה ברחבי המדינה. מתקפות נוספות אירעו ביום שלישי בבוקר, גבו את חייהם של חמישה אנשים והעלו את מספר ההרוגים מהתקפות השבוע ל-12.