הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע ביום שלישי כי ישתתף בעימות בחודש הבא מול סגנית הנשיא קמלה האריס, יומיים לאחר שרמז על אפשרות לדלג עליו. ״הגעתי להסכמה עם הדמוקרטים השמאלנים הקיצוניים לעימות עם החברה קמלה האריס״, כתב טראמפ ברשת החברתית Truth Social שלו, ואישר כי העימות יתקיים ב-10 בספטמבר בפילדלפיה.

טראמפ הסכים מוקדם יותר החודש להשתתף בעימות של רשת ABC News, שיהיה העימות הראשון שלו מול האריס מאז שהחליפה את הנשיא ג'ו ביידן כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות. אולם טראמפ הטיל ספק בקיום העימות ביום ראשון כאשר מתח ביקורת על ABC כמוטה בפוסט ברשתות החברתיות ורמז כי יש "להישאר מעודכנים" לגבי השתתפותו.

המסר של הקמפיין של האריס: טראמפ תומך במיליארדרים, היא עבדה במקדונלדס

המטות ניהלו ביום שני ויכוח סביב השאלה האם לשמר כלל מהעימות של טראמפ מול ביידן ביוני, שבו המיקרופונים של המועמדים הושתקו כשלא היה תורם לדבר. מטה האריס טען כי המיקרופונים צריכים להיות פעילים לאורך כל העימות ב-10 בספטמבר, בעוד מטה טראמפ טען ל"אותם תנאים בדיוק" מהעימות ביוני עם CNN.

טראמפ עצמו שידר מסרים מעורבים, כשאמר במהלך עצרת בחירות בווירג'יניה כי השתקת המיקרופון "לא משנה לי" וכי הוא "מעדיף שיהיה דלוק כנראה, אבל ההסכם [לעימות ב-10 בספטמבר] היה שזה יהיה אותו דבר כמו בפעם הקודמת". ביום שלישי אמר טראמפ כי הכללים לעימות ב-10 בספטמבר "יהיו זהים לעימות האחרון של CNN".

העימות ב-10 בספטמבר הוא העימות היחיד שטראמפ והאריס הסכימו לו עד כה. טראמפ דחף ליותר עימותים, בעוד מטה האריס אמר כי היא פתוחה לכך אם טראמפ יופיע לעימות ב-10 בספטמבר. סגן המועמד של טראמפ, הסנאטור ג'יי.די. ואנס (רפובליקני-אוהיו), אמור להתעמת מול סגן המועמדת של האריס, מושל מינסוטה טים וולץ, ב-1 באוקטובר ברשת CBS News.