נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הטיל אשמה מסוימת על הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו והמועמדת הדמוקרטית לבחירות, קמלה האריס, לאחר ניסיון ההתנקשות נגדו, והציע, ללא ראיות או הוכחות, שהם באופן אישי הקשו על השירות החשאי להגן עליו טוב יותר.

"כשזה קרה, אנשים היו שואלים, זו אשמתו?", אמר טראמפ אמר בראיון ששודר ביום שלישי בלילה עם פיל מק'גרו, שידוע כד"ר פיל. "אני חושב שבמידה מסוימת זו אשמתו של ביידן ואשמתה של האריס, ואני היריב. תראה, הם היו מנשקים את הממשלה נגדי, הם הביאו את כל משרד המשפטים כדי לנסות להשיג אותי, הם לא התעניינו יותר מדי בבריאותי ובבטיחותי", הוא הוסיף וחזר על טענתו כי ביידן השתמש במשרד המשפטים כדי לרדוף אחריו באמצעות האשמות משפטיות. זאת לאחר שביידן אמר שהוא מעולם לא היה מעורב בהחלטות בנוגע להאשמת אנשים.

"סיום הדמוקרטיה והקמת מדינה נוצרית״: האמירה של טראמפ שמסעירה את ארה"ב

"הם הקשו מאוד על כוח אדם מתאים מבחינת השירות החשאי", אמר טראמפ. עוד הוסיף, "הם אומרים שאני איום על הדמוקרטיה. הם היו אומרים את זה, זה היה קו סטנדרטי. אפ פשוט תמשיך להגיד את זה, אתה יודע שזה יכול לגרום לרוצחים או מתנקשים פוטנציאליים ללכת על זה. זה דבר נורא. אולי הכדור הזה נורה בגלל הרטוריקה שלהם".

עם זאת, היום (רביעי) פורסם בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ה-FBI טוען שהאדם שניסה להתנקש בטראמפ חיפש "מטרה" במשך חודשים. "הוא עשה מאמץ מתמשך כדי לתקוף במפגש גדול כלשהו, לפני שהחליט לכוון לעברו בפנסליבניה", אמרו גורמים בארגון. לדבריהם, כפי שפורסם בעבר, הוא חיפש יותר מ-60 פעמים מידע על המועמד הרפובליקני לנשיאות ויריבו דאז, הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן, לפני שנרשם לעצרת של טראמפ בתחילת יולי.

ג'ו ביידן, קמלה האריס, אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן, קמלה האריס, אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)

נזכיר כי ה-FBI אמר שנראה כי היורה, תומס מתיו קרוקס, פעל לבדו ונמצאו מעט הוכחות לכך שהאידיאולוגיה הובילה את מעשיו. עם זאת, טראמפ ורפובליקנים אחרים האשימו ללא בסיס את ניסיון ההתנקשות באימרות בקרב הדמוקרטים שמזהירות כי טראמפ יערער את הדמוקרטיה. טראמפ הדהד את הטענות הללו בראיון שלו עם ד"ר פיל, אך נזכיר שלא הופיעו ראיות פומביות לכך שביידן או האריס היו מעורבים באופן אישי בהחלטות בנוגע להגנתו של טראמפ.

כמו כן, טראמפ אמר במהלך הקמפיין שלו שהוא יהיה "דיקטטור ביום הראשון של כהונתו", אם אכן ייבחר, וכי הבוחרים לא יצטרכו יותר להצביע: "אתם יודעים מה? זה יתוקן! זה יהיה בסדר. לא תצטרכו להצביע יותר, נוצרים יפים שלי".