המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, קיימה אתמול (חמישי) לראשונה ריאיון יחד עם הסגן הנבחר שלה טים וולז, ברשת CNN. בין היתר, נשאלה האריס האם המדיניות שלה תהיה שונה מזו של ג'ו ביידן ביחס למלחמה בישראל באופן כללי ובפרט ביחס לאספקת הנשק האמריקאי לישראל מול דרישת השמאל הפרוגרסיבי בארה"ב לעכב את משלוחי הנשק. 

האריס הבהירה בריאיון שהיא מחויבת להגנה על ישראל ומחויבת לעמדה לפיה לישראל יש זכות להגן על עצמה. בתוך כך הדגישה האריס שוב ושוב שהמלחמה חייבת להסתיים, שחייבים למצוא דרך להביא לחתימה על עסקה ושיש לפעול למען פתרון שתי מדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני. 

"הצהרות מרושעות ומסרי שנאה": אירלנד תומכת בהטלת סנקציות על בן גביר וסמוטריץ'  
טראמפ אומר שביידן והאריס אשמים בכך שניסו להתנקש בו: "זו אשמתם, ואני היריב"

כמו פוליטיקאית טובה, התחמקה האריס מלהשיב באופן מפורט האם ואיך היא מתכוונת לשנות משהו במדיניות שהפעיל ג'ו ביידן ומה היא חושבת באופן ספציפי על מדיניות אספקת הנשק לישראל. 

האריס אמרה: "תני לי להיות מאוד ברור. אני חד משמעית ובלתי מתפשרת במחויבותי להגנת ישראל וליכולתה להגן על עצמה. וזה לא ישתנה. אבל בואו ניקח צעד אחורה. ב-7 באוקטובר נטבחו 1,200 אנשים, צעירים רבים שפשוט השתתפו בפסטיבל מוזיקה. נשים נאנסו בצורה נוראית. כפי שאמרתי אז, אני אומרת היום, לישראל הייתה זכות - יש לה זכות להגן על עצמה. האופן בו זה נעשה מאוד משמעותי. יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו. ואנחנו חייבים לחתום על עסקה. אנחנו חייבים לחתום על עסקה. המלחמה הזו חייבת להסתיים". 

האריס הוסיפה: "אנחנו חייבים להשיג עסקה שעניינה לשחרר את החטופים. נפגשתי עם משפחות החטופים האמריקאים - בואו נשחרר את החטופים, בואו נעשה הפסקת אש". 

כאן התעקשה המראיינת ושאלה שוב, האם יהיה שינוי במדיניות הנשק מצד ארה"ב. תגובתה של האריס בנושא הייתה: "לא. אנחנו חייבים לחתום על עסקה. כשמסתכלים על המשמעות של זה למשפחות, לאנשים שחיים באזור. עסקה היא לא רק הדבר הנכון לעשות כדי לסיים את המלחמה הזו, אלא גם תפתח כל כך הרבה ממה שצריך לקרות אחר כך".

טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)
טים וולץ, קמלה האריס (צילום: Reuters/ELIZABETH FRANTZ)

בסיום התייחסותה לנושא אמרה: "אני נשארת מחויבת, כפי שהייתי ב-8 באוקטובר, למה שעלינו לעשות כדי לפעול למען פתרון שתי מדינות שבו ישראל בטוחה ובמידה שווה - לפלסטינים יש ביטחון, הגדרה עצמית וכבוד". 

מעבר לעיסוק בישראל, אמרה האריס בראיון שהיא מתכוונת למנות נבחר ציבור רפובליקני לכהן בקבינט שלה, עסקה במדיניות כלכלית, בניסיון להילחם באינפלציה ובמשבר האקלים. 

האריס סיפרה גם על הקשר שלה עם ג'ו ביידן, על הערכתה אליו ועל הדאגה שחשה כלפיו כשביקש ממנה בטלפון להחליף אותו במירוץ לנשיאות, בבוקר יום ראשון, בזמן שהיא מכינה פנקייקים לאחייניות שלה. האריס ציינה: "המחשבה הראשונה שלי לא הייתה על עצמי - היא הייתה עליו".