מלחמת חרבות ברזל: תחקיר בריטי חשף היום (שישי), כי עשרות דיפלומטים פלסטינים ברחבי העולם הביעו תמיכה במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, השוו את ישראל לנאצים, או פרסמו הצהרות מטרידות אחרות. הממצאים מעלים שאלות חמורות לגבי הלגיטימיות של נציגי הרשות הפלסטינית בזירה הבינלאומית.

הממצאים, שנחשפו בתחקיר של העיתון הבריטי Jewish Chronicle, מעלים שאלות חמורות לגבי הלגיטימיות של נציגי הרשות הפלסטינית בזירה הבינלאומית.

הכנות למלחמה כוללת: צפו בתרגילי כוחות צה"ל בצפון הארץ | תיעוד
צרחות בקבינט המדיני-ביטחוני: גלנט האשים את נתניהו - "סנדול של המו"מ"

התחקיר, שארך חודש, בחן מאות פוסטים מיותר מ-30 פרופילים של שגרירים, פקידים בכירים ואפילו חשבונות רשמיים של שגרירויות. הניתוח מצא כי דיפלומטים בכירים השמיצו את חיילי צה"ל כנאצים, תמכו בפעולות חמאס וקראו למחיקת ישראל.

בין הממצאים הבולטים:

  • חסן אלבלאווי, סגן ראש המשלחת הפלסטינית לאיחוד האירופי, הגדיר את חמאס כ"גיבורים" ב-7 באוקטובר.
  • עאדל עטיה, השגריר הפלסטיני לאיחוד האירופי, תיאר את המחבלים כ"אנשי האדירים".
  • ח'לוסי בסאיסו, דיפלומט פלסטיני באו"ם, שיתף מפה של המזרח התיכון ללא ישראל עם הכיתוב "פלסטין כפי שצריכה להיות".
  • רנא אבו עיאש, קונסולית במשלחת הפלסטינית בלונדון, שיתפה פוסט המראה את דגל ישראל הופך להיטלר.

דיפלומטים פלסטינים רבים באירופה, אפריקה ומדינות נוספות פרסמו תוכן דומה, כולל השוואות בין ישראל לנאצים, הצדקת פעולות חמאס, והטלת האשמה על ישראל למתקפת 7 באוקטובר.

השגריר דניס רוס, יועץ לשעבר למזרח התיכון בממשלים אמריקאיים, אמר בתגובה לממצאים: "הרשות הפלסטינית לא יכולה לאחוז במקל משני קצותיו; הם לא יכולים לטעון שהם בעד שלום ואז לתמוך במה שחמאס עשה".

טנדרים של חמאס עוברים לצד גדרות קיבוץ בארי (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

דובר השגרירות הישראלית בלונדון הגיב: "התחקיר משקף את רמת ההסתה המדאיגה לשנאה ואלימות שאנו רואים בחלקים מהחברה הפלסטינית. במקום לקדם יחסים ידידותיים בין השטחים הפלסטיניים למדינות אחרות, נראה שהם מפיצים שנאה ליהודים וישראלים ברחבי העולם.

הממצאים מעלים שאלות קשות לגבי יכולתה של הרשות הפלסטינית להוות שותפה אמינה לשלום ולפתרון שתי המדינות, ומעוררים דאגה לגבי התנהלותם של נציגיה הרשמיים בזירה הבינלאומית".