דונלד טראמפ אמר אמש (שישי) כי יצביע נגד הצעת חוק להרחבת הגישה להפלות במדינת פלורידה והבהיר את עמדתו בנושא, לאחר שהציע יום קודם לכן שהוא עשוי לתמוך בצעד. "אני אצביע 'לא'", אמר הנשיא לשעבר לפוקס ניוז, אך ציין שהוא לא מסכים עם האיסור הנוכחי של מדינת הולדתו על הפלות לאחר שישה שבועות של הריון. הצעת החוק המדוברת, המכונה "תיקון 4", תאפשר למטופלות לבצע הפלה עד כ-24 שבועות להריון.

בחזרה ל-1864: חוק לאיסור כמעט מוחלט על הפלות עבר באריזונה

יום קודם לכן, בראיון ל-NBC News, טראמפ, שנמנע זמן רב מנקיטת עמדה נחרצת לגבי הצעד, אמר שהוא "הולך להצביע שאנחנו צריכים יותר משישה שבועות". הקמפיין שלו מיהר לסייג את ההערות הללו והוציא הצהרה שהן לא מעידות כיצד יצביע בנובמבר.

הערותיו זכו גם לתגובות קשות מצד שמרנים חברתיים ומתנגדי הפלות. מרג'ורי דננפלסר, נשיאת "פרו-לייף אמריקה", הארגון המוביל כנגד הפלות, אמרה כי טראמפ יערער את ההתנגדות ארוכת השנים להפלות לאחר חמישה חודשי הריון אם יצביע בעד התיקון בפלורידה. "אנו תומכים מאוד בחוק פעימות הלב הנוכחי של פלורידה", אמרה דננפלסר בהצהרה והוסיפה כי היא גם שוחחה בפרטיות עם הנשיא לשעבר.

בשבוע שעבר, טראמפ טען ברשתות החברתיות שהממשל שלו יהיה "נהדר" עבור "זכויות הרבייה" של נשים. ביום חמישי האחרון, הוא אמר שהוא ידרוש מחברות הביטוח או מהממשלה הפדרלית לשלם עבור כל העלויות הכרוכות בטיפולי הפריה חוץ גופית, אם יזכה בנובמבר.

כזכור, ב-24 בינואר 2020 נאם טראמפ בעצרת השנתית נגד הפלות "March for life" והפך לנשיא הראשון שעשה זאת. אנליסטים אמריקאים רבים ציינו את הנאום הזה כנקודה מכרעת שגרמה להפסד שלו בבחירות לג'ו ביידן באותה השנה.