"48 השעות הקרובות יהיו קריטיות, הבכירים האמריקאים יקיימו שיחות מסביב לשעון בניסיונות קדחתניים להשיג עסקה", כך אמר אמש (ראשון) גורם בכיר אמריקאי לוושינגטון פוסט.

הבית הלבן עדכן כי הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס יקיימו פגישה במהלך היום עם צוות המשא ומתן האמריקאי בחדר המצב. גורמים מסרו לוושינגטון פוסט כי בשבועות הקרובים צפויות ארצות הברית, קטאר ומצרים להציג גרסה סופית ואחרונה לעסקה, שתהיה בבחינת Take it or leave it. בכך, ארצות הברית מאותת הן לישראל והן לחמאס, כי סירוב לקבלת המתווה עשוי לסמן את סיום מעורבותה של וושינגטון במגעים.

הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: אבשלום ששוני)

הגורמים ששוחחו עם העיתון מודים כי קשה להם להעריך כיצד ישפיע איתור גופות ששת החטופים על המגעים. "אי אפשר להמשיך לדון בזה לנצח, בשלב מסוים צריכים להגיע לשורה התחתונה", אמר גורם בכיר נוסף. "גילוי גופות החטופים בסוף השבוע לא מוכרח להביא לפיצוץ המגעים, אם כבר – הוא רק מדגיש את הדחיפות להגעה להסכמות".

המתווך בעסקת שליט: "נתניהו לא רוצה לסיים את המלחמה"
הרש גולדברג-פולין הפך לשם המזוהה ביותר בארה״ב במאבק להחזרת החטופים

עם זאת, הגורמים הסכימו כי האירוע צפוי לסבך את הדיונים, שכן מרבית הדיונים שהתקיימו בשבוע שעבר עסקו בזהות החטופים שישוחררו, ובאסירים הפלסטינים – חלקם מנהליים, שישוחררו בתמורה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

לדבריהם, הרש גולדברג-פולין היה ברשימת החטופים שנכנסו לרשימת השחרור בפעימה הראשונה. זאת ממניעים הומניטאריים, בעקבות הפציעה הקשה בשבעה באוקטובר שהביאה לקטיעת ידו. 

גם שמותיהן של עדן ירושלמי וכרמל גת נכללו ברשימת הפעימה הראשונה. כעת, חלק מההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בשבוע שעבר עלולות לרדת לטמיון, ורשימת המשוחררים תיפתח מחדש.