בית המשפט בניו יורק הודיע אתמול (שישי) כי משפטו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יידחה למועד לא ידוע, כאשר ההערכה היא כי הדיונים יתקיימו רק לאחר הבחירות לנשיאות ב-2024. השופטת טניה צ'וטקן קיבלה את בקשת צוות ההגנה של טראמפ לדחיית המשפט, בטענה לצורך בזמן נוסף להכנת התיק המשפטי. הדחייה עשויה להשפיע על מערכת הבחירות הקרובה ולמנוע התמודדות משפטית בזמן הקרוב.

הדחייה ומה שעומד מאחוריה

המשפט, שנוגע לטיפול במסמכים סודיים על ידי טראמפ לאחר כהונתו, תוכנן תחילה לסוף השנה הנוכחית. עם זאת, לאחר בקשות חוזרות ונשנות של צוות ההגנה על רקע הצורך באיסוף ראיות נוספות, השופטת צ'וטקן החליטה לדחות את הדיונים, דבר שמשמעותו תהיה המשך הליכים משפטיים אחרי הבחירות.

ביקורת על דחיית המשפט

הדחייה עוררה תגובות נזעמות מצד מבקרי טראמפ, שטוענים כי זו אסטרטגיה מכוונת למנוע את ההשלכות המשפטיות לפני הבחירות. הם מדגישים כי דחיית המשפט עשויה לאפשר לטראמפ להמשיך ולהתמודד לנשיאות ללא המגבלות של הליכים משפטיים מתנהלים.

השפעה על הבחירות לנשיאות 2024

ההחלטה לדחות את המשפט עשויה לשחק תפקיד מכריע במערכת הבחירות הקרובה. המשך המשפט אחרי הבחירות מאפשר לטראמפ להתרכז בקמפיין הבחירות שלו ולמנוע מצב שבו הוא נדרש להתמודד עם תביעה פלילית במהלך הקמפיין.

מה צפוי בהמשך?

השופטת צ'וטקן לא נקבה במועד חדש לדיונים המשפטיים, אך הדחייה מרמזת על הליך משפטי שיימשך לתוך שנת 2025. מהלך זה מוסיף ממד של אי-ודאות למערכת הבחירות ומעלה שאלות על השלכותיו האפשריות על המפה הפוליטית האמריקאית.