מוחמד שאזב קאן, אזרח פקיסטני תושב קנדה נעצר השבוע בקוויבק והואשם בתכנון פיגוע המוני כנגד יהודים בניו יורק בסמוך לאירועי הזיכרון המתוכננים לטבח ה-7 באוקטובר, כך דווח אמש (שישי) ב"ניו יורק טיימס". כוונתו הייתה: "הרג כמה שיותר יהודים" באירוע שהוא תאר כ"המתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארה"ב מאז 9/11". 

לפי הדיווח, הצעיר, בן ה-20, ניסה לחצות את גבול קנדה לעבר ארה"ב כשפניו מועדות לניו יורק, שם תכנן לבצע פיגוע ירי בריכוז האוכלוסייה היהודית בברוקלין, כדי להביע את תמיכתו בדאעש. דווח שהצעיר כתב לאחד מקרוביו "ניו יורק היא מקום מושלם לפגיעה ביהודים" והוסיף "נוכל להרוג בקלות הרבה מהם". 

חשש בארה"ב: איראן מחמשת את רוסיה בטילים בליסטיים | דיווח  
בורל נגד ישראל: עדיף שיבקש סליחה על הטבח ביהודים שביצעו אבותיו ויניח לנו  

הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)

הצעיר נעצר והוסגר לרשויות קנדה ביום רביעי, לאחר שניסה להיכנס לארה"ב דרך אורמסטון, כ-20 קילומטרים מגבול מדינת ניו יורק. דווח כי הוא החליף כלי רכב שלוש פעמים במהלך המסלול, ככל הנראה כדי להימנע ממעקב. האישומים שהוא עומד בפניהם יכולים להביא לעונש מאסר של עד 20 שנה. בתוך כתב אישום שהוגש הוזכר גם אדם נוסף שמעורבותו נמצאת בבדיקה. 

כזכור, השבוע ביום חמישי ה-5 בספטמבר, יום השנה לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, בוצע פיגוע ירי לעבר בניין הקונסוליה הישראלית במינכן. הקונסוליה הייתה סגורה בשל טקס הזיכרון ואיש מצוות הקונסוליה לא נפגע באירוע. היורה, אימרה איברהימוביץ בן 18 מאוסטריה, נוטרל. 

לאחרונה שירותי הביטחון באירופה חשפו וסיכלו תוכניות לפעולות טרור נגד מוסדות יהודיים בגרמניה ובצרפת, כך על פי דיווחים בתקשורת הגרמנית. הדיווחים מצביעים על כך שאיראן גייסה לאחרונה אנשים מרקע פלילי לביצוע מתקפות אלה. על פי החשד, קבוצת טרור כבר הוציאה לפועל מספר מעשי הצתה בצרפת וביצעה פעולות מעקב אחר יעדים פוטנציאליים בגרמניה, בהוראת גורמים איראניים. אחד מחברי הקבוצה נמצא כעת במעצר בצרפת.

לפני כשבועיים בוצע פיגוע נוסף כנגד יהודים בצרפת, שם הוצתו רכבים בסמוך לבית כנסת בעיר לה גרנד-מוט שבדרום צרפת. באירוע זה שוטר נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי. 

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר ביחס לאירוע כי "המחשבות עם המתפללים ועם כל יהודי ארצנו. אנו עושים הכול כדי למצוא את האחראי לפיגוע הטרור הזה ולהגן על מקומות הפולחן. המאבק באנטישמיות הוא מאבק עקבי של האומה כולה".