מלחמת חרבות ברזל: דו"ח מקיף שפורסם לאחרונה מצא כי ה-BBC הפר את כללי האתיקה העיתונאית שלו עצמו יותר מ-1,500 פעמים במהלך ארבעת החודשים הראשונים למלחמה בין ישראל לחמאס. המחקר, בהובלת עורך הדין הבריטי טרוור אסרסון, מגלה "דפוס מדאיג של הטיה" נגד ישראל בסיקור התאגיד.

הממצאים העיקריים של הדו"ח מצביעים על מגמה מטרידה בסיקור ה-BBC. נמצא כי ישראל קושרה עם רצח עם פי 14 יותר מחמאס, והיו הפרות חוזרות ונשנות של כללי האובייקטיביות והדיוק העיתונאי. בנוסף, המונח "ארגון טרור" הוצמד לחמאס רק ב-3.2% מהאזכורים, וערוץ ה-BBC בערבית זוהה כאחד המוטים ביותר בסיקור הסכסוך.

גורמים ישראלים: "האמריקאים בוחרים להפעיל לחץ עלינו במקום על חמאס"
החשודה בזריקת חול תשוחרר לחלופת מעצר בית; השופט: "אין פה כלום"

הדו"ח מבוסס על ניתוח מעמיק של תשע מיליון מילים מתוך שידורי ה-BBC בטלוויזיה, רדיו, אתר החדשות, פודקאסטים ורשתות חברתיות. ממצאים אלו מעלים שאלות קשות לגבי האובייקטיביות והמקצועיות של אחד מארגוני התקשורת המשפיעים בעולם.

בעקבות פרסום הדו"ח, בכירים וחברי פרלמנט בריטים קוראים לחקירה עצמאית של סיקור ה-BBC. הם טוענים כי הממצאים מערערים את אמינות התאגיד ומעלים חשש לגבי ההשפעה של סיקור מוטה על דעת הקהל העולמית.

ה-BBC מצדו הגיב כי יבחן את הדו"ח בקפידה, אך במקביל העלה "שאלות רציניות" לגבי המתודולוגיה שבה נעשה שימוש במחקר. תגובה זו מעידה על הצורך בדיון מעמיק יותר בנושא ובבחינה מקיפה של שיטות הסיקור של התאגיד.

בית החולים שיפא בעזה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

מומחים בתחום התקשורת מזהירים כי ההטיה בסיקור של ה-BBC עלולה להזין נרטיב אנטי-ישראלי ואנטישמי ברחבי העולם. זאת בהתחשב בהשפעה הגלובלית העצומה של התאגיד, אשר מגיע למאות מיליוני צופים ומאזינים ברחבי העולם.