בעקבות קיץ סוער, סקר חדש של ה"ניו יורק טיימס" וסיינה קולג' מצביע על מרוץ צמוד בין דונלד טראמפ לקמלה האריס לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. הסקר, שנערך בקרב מצביעים ברחבי המדינה, מעניק לטראמפ יתרון קל של 48% לעומת 47% להאריס, בתוך טווח השגיאה של הסקר.

למרות חודש קשה שעבר על טראמפ בעקבות פרישתו של הנשיא ביידן מהמרוץ וההתלהבות שעוררה מועמדותה של האריס בקרב הדמוקרטים, נראה כי התמיכה בו נותרה יציבה באופן מפתיע. תוצאות אלו תואמות את הסקרים בשבע מדינות המפתח שיכריעו את הבחירות, שם האריס מובילה בפער קטן או שוויון מול טראמפ.

בדרך להסכם כניעה בצפון? זאת הצעת הצללים בין ישראל לחיזבאללה
ארבעה מהלכים שעשויים להוביל לשבירת השביתה בתיכונים אך יגבו תג מחיר כבד | דעה

עם פחות משמונה שבועות עד לבחירות, שני המועמדים ניצבים בפני אתגרים שונים. בעוד שדעת הקהל לגבי טראמפ כבר מגובשת ברובה, האריס עדיין אינה מוכרת מספיק לרבים מהבוחרים. הסקר מצא כי 28% מהמצביעים הסבירים חשים שהם זקוקים למידע נוסף על האריס, לעומת רק 9% שאמרו כך לגבי טראמפ. נתון זה מדגיש את החשיבות של העימות הטלוויזיוני הקרוב בין השניים, שייערך ביום שלישי ב-ABC News.

האריס ניצבת בפני אתגר משמעותי בהצגת עצמה כמועמדת השינוי. למרות ש-60% מהמצביעים הסבירים אמרו שהנשיא הבא צריך לייצג שינוי משמעותי מביידן, רק 25% ראו בהאריס כמייצגת שינוי זה, לעומת 53% שראו כך את טראמפ. בנוסף, 47% מהמצביעים הסבירים רואים את האריס כליברלית מדי, לעומת 32% שרואים את טראמפ כשמרני מדי.

ג'ו ביידן בעימות מול דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
ג'ו ביידן בעימות מול דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

עם זאת, המאמצים של הדמוקרטים להדגיש את הסכנות ב"פרויקט 2025", תוכנית מפורטת לנשיאות שנייה של טראמפ, נשאו פרי. שלושה רבעים מהמצביעים הסבירים שמעו על הפרויקט, ומתוכם 63% מתנגדים לו. למרות ניסיונותיו של טראמפ להתנער מהמסמך, 71% מאלה ששמעו עליו מאמינים שהוא ינסה ליישם חלק או רוב מהמדיניות המוצעת בו.

בנושאים ספציפיים, טראמפ מחזיק ביתרון של 13 נקודות אחוז בנושא הכלכלה, בעוד שהאריס מובילה ב-15 נקודות אחוז בנושא ההפלות. עם זאת, האריס מתמודדת עם אתגר בקרב מצביעים המחזיקים אותה אחראית לטיפול של ממשל ביידן בנושאים שונים, כגון עליית המחירים ובעיות בגבול הדרום-מערבי.