חברת הקונגרס הפרוגרסיבית, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, הביעה את דעתה כי נדרש ״פרק חדש״ במדיניות ארצות הברית כלפי ישראל תחת הנהגתה של סגנית הנשיא קמלה האריס.

בתגובה לשאלה האם האריס צריכה לסטות ממדיניותו של ג'ו ביידן בנושא זה, אמרה אוקסיו-קורטז לכתב CNN מאנו ראג'ו: ״אני סבורה שאנו זקוקים לפרק חדש בכל הנוגע למימון האמריקאי, במיוחד בהבטחה שכספי ארצות הברית יהיו עקביים עם החוק האמריקאי. משמעות הדבר היא לא לאפשר למימון אמריקאי להגיע לכוחות המעורבים בהפרות זכויות אדם, כמו גם מניעת סיוע הומניטרי״, אמרה אוקסיו-קורטז. ״לפיכך, תקוותי היא שמדיניות ארצות הברית תתפתח ושנוכל לפעול באופן עקבי יותר עם החוק האמריקאי״. 

חשוב לציין כי במרץ האחרון, הדמוקרטית מניו יורק האשימה את ישראל ברצח עם נגד העם הפלסטיני וקראה לקיצוץ בסיוע הצבאי האמריקאי עד שיזרום סיוע הומניטרי באופן חופשי לעזה.

בשיחה עם CNN, אוקסיו-קורטז הדגישה כי החלטתה להשתמש במונח ״רצח עם״, כפי שעשתה בנאום במליאת בית הנבחרים, ״התקבלה בכובד ראש יוצא דופן״. הצהרותיה של אוקסיו-קורטז משקפות את הלחץ הגובר מצד האגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית לשינוי במדיניות ארצות הברית כלפי ישראל, במיוחד לאור המצב ההומניטרי בעזה. קריאתה ל"פרק חדש" מדגישה את המתח בין הגישה המסורתית של הממשל האמריקאי לבין הקולות הקוראים לבחינה מחודשת של היחסים עם ישראל ושל המדיניות באזור.