הלילה (בין שלישי לרביעי) התקיים העימות הנשיאותי לבחירות בארצות הברית בין קמלה האריס לדונלד טראמפ. יקי דיין, קונסול ישראל בלוס אנג'לס לשעבר, ניתח את הקרב בין השניים בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM.

אוקסיו-קורטז קוראת ל״פרק חדש״ במדיניות ארה״ב כלפי ישראל תחת האריס

"התוצאה חד משמעית - קמלה הייתה הרבה יותר טובה בעימות הזה בצורה די משכנעת", קבע דיין בפתח דבריו. "זה החל לא טוב מבחינתה, בקצת גמגום, אבל אז באה נקודת ההיפוך - היא אמרה לטראמפ בדיוק את הקטע שהיה צריך להטריל אותו - שאנשים עוזבים את ההצהרות שלו, כי משעמם שם. הוא התחיל לענות מאותו רגע תשובות לא מפוקסות בשורה של נושאים, מאותו רגע היא שלטה בעימות. טראמפ איבד את הפוקוס שם. בסופו של דבר, היא עברה כמי שיכולה ללא ספק להוביל והוא לעומת זאת לא שידר את מה שהיה צריך למי שהיה צריך לשכנע". 

לגבי ציבור המצביעים, אמר הקונסול לשעבר: "על התומכים שלו זה לא משפיע בכלל. גם עכשיו, בסקר של רשת סי.אן.אן. 37 אחוזים אמרו שהוא ניצח. טיילור סוויפט על 283 מיליון העוקבים שלה, זה הנוק אאוט, כשהיא באה ואומרת כזה (המוזיקאית הביעה תמיכה פומבית בהאריס במהלך הלילה) - דבר דור שלם הולך אחריה. העובדה שהיא חיכתה על אחרי העימות כדי לתת את התמיכה להאריס - יש 283 מיליון עוקבים שמאוד אוהבים אותה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנוגע לאיזה מועמד עדיף מבחינת ישראל, אמר דיין: "זה לא נכון לתפוס צד. אין ספק שבבחירות צמודות כאלה, שבסופו של דבר למרות העימות שטראמפ הפסיד, גם ב-2016 בעימותים מול קלינטון הוא הפסיד אותם וזכה בבחירות. לא נכון מצד ראש הממשלה או הממשלה לתפוס קו, גם אם מאמינים שטראמפ ינהיה יותר טוב לישראל. היה את הקטע הישראלי בעימות והדבר היחיד שהיה שונה בתשובה של האריס זו הייתה תשובה מאוד על פי הקו הדמוקרטי וראו שהיא עונה בצורה די טכנית. היו נושאים שהיא הייתה מעורבת רגשית, התוספת החדשה היא שגם כנגד האיומים מאיראן נגן על ישראל. העירו לה על העניין. מירוץ צמוד, קמלה בהחלט יכולה להיות הנשיאה, לא נכון מבחיתנו לתפוס צד כי נצטרך להתמודד עם המציאות הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm