אלון פנקס, קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, הסביר הבוקר (שישי) את המניעים מאחורי הצעדים האחרונים של ארצות הברית במגעים לעסקת החטופים. בשיחה עם רון קופמן ואריה אלדד ב-103FM, אמר: "לנתניהו יש את הטיעונים שלו מדוע עסקה לא טובה וכך גם לסינוואר. האמריקאים מצידם, מרגישים שהם מתבזים בניסיונות שלהם לשכנע את הצדדים, ולכן הם הולכים צעד אחורה".

הוא הוסיף: "הם הסתכלו כל הזמן, בניגוד לדעת ישראל, על לבנון ועל עזה ככלים שלובים. הם הניחו שבעיית לבנון תיפטר רק אם תהיה הפסקת אש בעזה. ישראל מעולם לא קיבלה את זה. האינטרס העליון של האמריקאים היה למנוע הסלמה, ולפי דעתם הם הצליחו. גם שני הסבבים עם איראן – השני בכלל לא התממש. פגעת בהנייה בטהרן, והם לא הגיבו".

בהמשך השיחה התייחס גם לעימות הנשיאותי שהתקיים השבוע בוושינגטון, בין סגנית הנשיאה קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "עיקר הביקורת על טראמפ חוץ מההפלגה שלו למחוזות תמהוניים כמו ש'מהגרים אוכלים כלבים', או ש'הדמוקרטים רוצחים ילדים לאחר שנולדו', היא על נושא הכלכלה והאינפלציה, כלכלה שלא מאפשרת לאנשים לקיים רמת חיים כפי שהורגלו אליה בעבר. את זה הוא פספס, ואת זה האריס לא פתרה".

"האריס צריכה להביא מצביעים בכמויות גדולות מאוד בשבע המדינות המתנדנדות. ולכן הדבר הכי חשוב שקרה לה בערב העימות היה בכלל באינסטגרם, כשהזמרת טיילור סוויפט הודיעה על תמיכה בה. יש לזה חשיבות בקרב אנשים צעירים מאוד שלא בטוח שאחרת היו הולכים להצביע".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm