על פי הערכות, הקרמלין הגביר בחודשים האחרונים את שיתוף הפעולה עם איראן בנוגע לשאיפותיה להשיג נשק אטומי, כך דווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

נושא זה נדון השבוע בין בכירים אמריקאים ובריטים בוושינגטון, במקביל לפגישתו של ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. הגורמים תיארו את ההתפתחות כ"מדאיגה" וכהסלמה בקשרים הצבאיים בין רוסיה לאיראן.

שישה אזרחים זרים נעצרו בוונצואלה בחשד לתכנון מתקפה על הנשיא וממשלתו
משרד החוץ מנסה לפתור: אלפי מאמינים נתקלים בקשיים להגיע לאומן

דובר מועצת הביטחון הלאומי של הבית הלבן הדגיש כי ממשל ביידן עודנו מודאג עמוקות מהפעילות הגרעינית של איראן. הדובר ציין כי הנשיא הבהיר שארצות הברית מוכנה להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע כל הסלמה גרעינית מצד איראן.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, רמז לאחרונה במהלך ביקור בלונדון כי רוסיה מחליפה טכנולוגיה גרעינית עם טהרן. לדבריו, מוסקבה קיבלה משלוח של טילים בליסטיים מסוג פאת'-360 מאיראן, ובתמורה מספקת לה טכנולוגיה גרעינית ומידע בתחום החלל.

עלי חמינאי, ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי, ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

סוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית (IAEA) דיווחה כי רמות הדלק הגרעיני של איראן עלו בין יוני לאוגוסט, בכמות מספקת להזנת מספר ראשי קרב במידה ואיראן תקבל החלטה פוליטית לפתח נשק גרעיני.

בתגובה לדיווחים אלו, שרי החוץ של מדינות ה-G7 גינו בהצהרה משותפת את "ייצוא הטילים הבליסטיים האיראניים ורכישתם על ידי רוסיה", וקראו להפסקה מידית של התמיכה הצבאית האיראנית במלחמת רוסיה ואוקראינה.

איראן מצידה ממשיכה לטעון כי אין בכוונתה לייצר נשק גרעיני, אך קיים חשש כי היא עלולה לפתח אותו בתגובה להסלמת המתיחות עם ישראל. בחודש אפריל, גנרל איראני בכיר אמר כי הרפובליקה האסלאמית עשויה לשקול מחדש את הדוקטרינה הגרעינית שלה אם ישראל תתקוף את מתקניה האטומיים.