50 ימים לפני הבחירות לנשיאות, וחודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות הקודם, אירעה אמש (ראשון) תקרית במגרש הגולף של דונלד טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה. השירות החשאי פתח באש לעבר חמוש שזוהה בקרבת הנשיא לשעבר בזמן ששיחק במגרש הגולף שלו. לפי CNN, ההערכה היא שהחשוד התכוון לפגוע בטראמפ, וה-FBI אישר את המידע.

היורה, ריאן ווסלי רוט, בן 58 מהוואי, כיוון רובה לתוך המגרש והחדיר את הקנה דרך הגדר. סוכני השירות החשאי ירו לעברו כשהוא ברח והשאיר את רובה הסער שלו בשיחים. החשוד נמלט ברכב, אך נתפס במחוז מרטין הסמוך ללא נשק. טראמפ הועבר למקום מבטחים והמשיך לאחוזת מאר א-לאגו.

צילום ממצלמות אבטחה של החשוד שנעצר בעקבות ניסיון ההתנקשות  (צילום: ללא קרדיט)
צילום ממצלמות אבטחה של החשוד שנעצר בעקבות ניסיון ההתנקשות (צילום: ללא קרדיט)

אמברגו שקט: גרמניה תומכת בישראל - מתחת לפני השטח מתרחש משהו אחר
העיתון היהודי הוותיק בעולם מתפרק: גל עזיבות בג'ואיש כרוניקל בעקבות סיפור מפוברק על חטופים

בהודעה לפרסומים, טראמפ ציין שהוא בטוח ובריא. "אף אחד לא נפצע, תודה לאל", כתב. ראש שירות החשאי הקודם התפטרה בעקבות מחדלים שחשפו את חולשות האבטחה באירועים קודמים.

תחילה דווח ב"ניו יורק פוסט" כי קרב יריות התנהל מחוץ למגרש הגולף ושלטענת העיתון טראמפ לא היה היעד, אך בהמשך שונה הדיווח והובהר כי סוכן של השירות החשאי פתח באש לעבר החשוד. בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, כתב בציוץ ברשת X כי רובה הסער של החשוד "התגלה בשיחים" לאחר התקרית.

לפי הדיווחים, טראמפ שהה במהלך הירי באזור החור החמישי והשישי במגרש, והסוכנים שזיהו את החשוד וירו לעברו היו מלפניו, כלומר קרוב יותר לחמוש. טראמפ, חובב גולף מושבע, מאובטח על ידי שירות החשאי במעגל אבטחה דינמי, עם סוכנים הנעים בעגלות גולף וברכבי שטח כמה "חורים" מלפניו ומאחוריו. בדרך כלל ישנו רכב משוריין במגרש על מנת לספק מקום מבטחים לטראמפ במקרה חירום כמו זה שאירע אמש.

הבית הלבן עדכן כי הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס - יריבתו של טראמפ בבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר - עודכנו על ניסיון ההתנקשות. "הם חשים הקלה מכך שטראמפ בטוח", נמסר. האריס כתבה לאחר מכן בציוץ ברשת X שהיא "שמחה" שטראמפ בטוח: "לאלימות אין מקום באמריקה".

ניסיון ההתנקשות מגיע כחודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות הקודם בטראמפ ב-13 ביולי, במהלך עצרת בפנסילבניה, שנסתיים בפציעה קלה באוזן הנשיא לשעבר. מאז התקרית בפנסילבניה תוגברה האבטחה סביב טראמפ, וחשיפת המחדלים שאפשרו ליורה לתפוס עמדות ירי קרובות אליו הובילה להתפטרות ראש שירות החשאי, קימברלי צ'יטל.