ארגון חיזבאללה ספג אתמול מכה אנושה בעקבות שרשרת התפוצצויות במכשירי התקשורת שברשותו. האירוע הוביל לפציעתם של כ-5,000 איש ולמותם של 11 נוספים, על פי הדיווחים. במאמר המערכת של העיתון הלבנוני "אל אח'באר" נחשפו ממדי הפגיעה המשמעותית.

"בתוך דקה אחת, הצליח האויב להנחית את המהלומה החריפה ביותר על ההתנגדות האסלאמית מאז פרוץ העימות," נכתב במאמר. "זוהי פעולה ביטחונית יוצאת דופן המדגימה יכולת מרשימה בהשגת יעדים ובהפעלת אמצעים, תוך הפגנת עליונות טכנולוגית ומודיעינית." המאמר פירט את היקף הנזק: "הפעולה גרמה לפציעתם של יותר משלושת אלפים לוחמים ואזרחים מיחידות חיזבאללה, אשר מילאו את בתי החולים בדרום לבנון, בבקאע, בביירות ובדאחיה".

ישראל חששה שפרטי המבצע יתגלו - והחליטה להפעיל את ״תכנית הביפרים״
בחיזבאללה לא מעכלים: 500 מחבלים איבדו את הראייה בפיצוץ

מבצע הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס,צילום מסך)
מבצע הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס,צילום מסך)

העיתון הביע תדהמה מהיכולות והעריך כי "מי שממשיך בפעולותיו, מסוגל לבצע מהלכים נרחבים נוספים." עם זאת, הכותבים ציינו כי "האויב מבין היטב שמטרתו העיקרית מהמבצע לא הושגה - לאלץ את ההתנגדות בלבנון להיכנע ולהפסיק את תמיכתה בעזה." לסיכום, המאמר קבע כי "האירוע מדגיש את הצורך בתבונה ובאומץ, אך עלול להוביל להסלמה משמעותית במצב."

ג'ון ספנסר, בכיר לשעבר בצבא ארה"ב ומומחה ללוחמה עירונית, הדגיש את ההשלכות הפסיכולוגיות חסרות התקדים של האירוע. לדבריו, "אובדן היכולת להסתמך על מערכות התקשורת ולקיים תקשורת מבצעית יעילה עלול להוביל לכשלים חמורים בתחומי אבטחת המידע והביטחון המבצעי."

פייסל אל-קאסם, עיתונאי בכיר ברשת אל-ג'זירה ופרשן מוביל בעולם הערבי, השווה את הפגיעה בחיזבאללה ל"מתקפת המנע המשמעותית ביותר בהיסטוריה המודרנית, בדומה לתקיפה הישראלית על חיל האוויר המצרי ערב מלחמת ששת הימים." הוא הזהיר כי "אם הארגון ייקלע לעימות כעת, מצבו יהיה קריטי לנוכח העומס הכבד על מערכת הבריאות."

"כיום יש בחיזבאללה אלפי מנהיגים ומחבלים נכים", המשיך. "אם חיזבאללה ייכנס למלחמה היום, מצבו יהיה רע כיוון שבתי החולים עמוסים כעת בפצועים".  "מה שגרוע מזה הוא שחיזבאללה איבד את אמצעי הביטחון והתקשורת הצבאית החשובים ביותר. ישראל צדה את אויביה באופן אלקטרוני וגורמת בקרבם אלפי הרוגים ממרחק מבלי להטריד או לירות כדור אחד, וארגון הטרור עדיין עסוק בסכסוך בין חוסיין ליאזיד לפני 1,400 שנה", כתב לסיום.