על פי מידע מהימן שהגיע לידי איראן אינטרנשיונל, "ציר ההתנגדות" בעיראק מטמיע אסטרטגיות מניעה מתקדמות, במטרה לסכל אירועים בדומה לפיצוצים שאירעו במערכות התקשורת של חיזבאללה בלבנון.

בעקבות התפתחויות אלו, זרם א-צדר בעיראק, בהובלתו של איש הדת השיעי רב ההשפעה מוקתדא א-צדר, החליט לבטל עצרת המונים שתוכננה להתקיים בבגדאד, מתוך חשש מפני הישנות תרחישים דומים. זרם א-צדר מהווה תנועה פוליטית-חברתית בעלת משקל רב בזירה העיראקית, הידועה ביכולתה יוצאת הדופן לגייס המונים לפעולות מחאה ולהפגנות.

כאט'ם אל-פרטוסי, הדובר הרשמי של ארגון "גדודי סייד א-שוהדא", אמר כי "על אף השוני המהותי בנסיבות בין עיראק ללבנון, קבוצות ההתנגדות יישמו אמצעי זהירות מקיפים וממוקדים למניעת הישנותם של אירועים מסוג זה". מוחסן רפיקדוסט, אשר כיהן בעבר כמפקד בכיר במשמרות המהפכה בתקופת מלחמת איראן-עיראק, חשף כי בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן, צוותים מובחרים במשמרות המהפכה ובמשרד המודיעין הקדישו מאמצים רבים לפיתוח שיטות התנקשות מתוחכמות באמצעות חדירה לציוד אלקטרוני.

לדבריו, בעקבות אירוע זה, הרפובליקה האסלאמית הורתה לנסראללה ולמספר בכירים איראנים להימנע כליל משימוש בטלפונים ניידים עד להשלמת בדיקות אבטחה מעמיקות ומקיפות.

נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)
נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)

במקביל, היום (שישי) מסרה רשת אל-חדת' על חיסולו של אחד מבכירי גדודי חיזבאללה העיראקיים בכביש המוביל לשדה התעופה בדמשק. בהקשר זה, כלי תקשורת המזוהים עם ממשלת סוריה דיווחו על "תקיפה אווירית שכוונה לעבר כלי רכב בכביש שדה התעופה הבינלאומי של דמשק", תוך ציון כי בתקיפה זו קיפח אדם את חייו ואדם נוסף נפצע.