ריצ׳רד קמפ, לשעבר מפקד בכיר בצבא הבריטי, אשר פיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן, וכעת פרו-ישראלי ידוע, פרסם היום (שבת) מאמר ב״טלגרף״ הבריטי, בו התייחס ללחימה בעזה, מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר, וחיסול הבכירים בביירות.

״בשבוע שעבר נסעתי עם צה"ל לאורך ציר פילדלפי שמהווה את הגבול בין עזה למצרים״, כתב קמפ בפתיחת דבריו. ״כל עוד ישראל מחזיקה בשטח הזה, חמאס לא יכול להתאושש. למרות שהלחימה רחוקה מלהסתיים - יש עדיין הרבה בני ערובה לשחרר, מחבלים לחסל ומנהרות להרוס - כוחות מספיקים יכולים כעת להשתחרר לצפון״.

חיזבאללה חילק מכשירים ממולכדים שעות לפני שהתפוצצו: פרטים חדשים על מתקפת הביפרים
עמית סגל הוא פנומן, ומבקריו לא מבינים מה זה חופש ביטוי | דרור רפאל

״הסכסוך עשוי לכלול הפעלת לחץ על חיזבאללה בעקבות מתקפות הביפרים, כדי לאלץ אותם להפסיק אש ולעבור צפונה לנהר הליטני. אם זה ייכשל, ייתכן שיהיה צורך במתקפה אווירית וקרקעית בקנה מידה גדול. מאבק באזור לא יהיה קל, אבל בהחלט אפשר לנצח בו. ראינו את ההישגים יוצאי הדופן של צה"ל בעזה, הלוחם מהאוויר, על הקרקע ומתחת לפני השטח״. 

״ב-11 החודשים האחרונים״, הוסיף, ״הם הרגו, לפי ההערכות, 20,000 מחבלים, לעומת 340 הרוגים של צה"ל. בשדה הקרב המורכב ביותר ככל הנראה שנראה בלוחמה מודרנית, הם גם השיגו הצלחה גדולה במזעור נפגעים אזרחיים ומקסום משלוחי סיוע״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

השמדת המנהרות במסגרת המבצע בדרום רצועת עזה - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

״פגיעה קשה בחיזבאללה היא לא רק באינטרסים של ישראל אלא גם שלנו״, הצהיר קמפ. ״ב-2015, שירותי הביטחון הבריטיים, בעקבות מודיעין ישראלי, סיכלו מפעל פצצות של חיזבאללה בלונדון. שנים לפני כן, חיזבאללה היה מעורב בהריגת מאות חיילים בריטים ואמריקאים בעיראק ובאפגניסטן על ידי שלוחות איראניות״.

״איראן היא היד המכוונת מאחורי הסכסוך במזרח התיכון״, המשיך, ״כולל השתלטות החות'ים על ספינות בינלאומית בים האדום, והתקפות על בסיסים אמריקאיים בסוריה, ירדן ועיראק. טהראן הציבה את עצמה נגד האינטרסים המערביים באירופה על ידי אספקת נשק לרוסיה לתקיפת אוקראינה, והיא על סף השגת נשק גרעיני״.

בנוגע להתנהלות ממשלת בריטניה ביחס לישראל, ובפרט להשעיית עשרות אישורי נשק בחודש האחרון, אמר קמפ: ״ישראל ראויה לתמיכת בריטניה כאשר המלחמה הרב-חזיתית שלה עם איראן עוברת צפונה. היא לא ראויה להשעיה המבישה שלנו של אספקת נשק, הימנעות מהצבעה בעצרת האו"ם השבוע על הצעה אנטי-ישראלית ביוזמת הפלסטינים, או למסר "הדאגה העמוקה" של קיר סטארמר (ראש ממשלת בריטניה) בעקבות התקפות הביפרים״.

בסיכום דבריו, נכתב כי ״בזמן שמדינה זו מנסה להחליש את איראן עם סנקציות חדשות על אספקת טילים בליסטיים לרוסיה, צעדים אלה יש להם את האפקט ההפוך ומראים בורות דיפלומטית״.