החיסולים והמבצעים הרצופים שביצעה ישראל בעזה, בלבנון ולפי פרסומים זרים גם באיראן, העלו שוב את הוויכוחים הפנימיים באיראן על חולשת המודיעין של משמרות המהפכה לסדר היום. נשיא איראן לשעבר, אחמדינג'אד, חשף היום (שני) בערוץ CNN בטורקיה פרטים שמחזקים את גדולתו ויכולותיו של המוסד באיראן. 

"ישראל יכולה אפילו לאיים על שלומו של המנהיג הרוחני חמינאי עם רשת המודיעין, הריגול והמבצעת שלה באיראן, שהיא מפעילה באמצעות המוסד". אמר אחמדינגאד והוסיף: "הרשו לי לתת דוגמה מלפני שמונה שנים כדי להבין איזה סוג של כוח השיגה ישראל בתוך איראן באמצעות המוסד".

אחמדינג'אד הסביר כי בשנת 2021, הקימה איראן יחידה שמטרתה להיאבק במוסד. פקיד הממשלה הבכיר ביותר באותה יחידה שתפקידו היה להיאבק בפעולות המודיעין של ישראל, היה סוכן שעבד עבור המוסד. נשיא איראן לשעבר הוסיף כי :"ישראל מארגנת פעולות מורכבות בתוך איראן. הם יכולים בקלות להשיג מידע חשוב מאוד. היחידות האיראניות עדיין שותקות לגבי המצב הזה. למוסד הייתה רשת סוכנים כה גדולה באיראן, הן ברחובות והן בתוך המדינה. הם הגיעו לכוח כל כך גדול שיכלו להרוג כל מי שרק רצו". הדגיש אחמדינג'אד. 

אחמדינג'ד (צילום: רויטרס)
אחמדינג'ד (צילום: רויטרס)

הנשיא לשעבר אמר שהוא לא הראשון שאמר זאת באופן גלוי, היועץ הראשי של הנשיא לשעבר חסן רוחאני ושר המודיעין האיראני לשעבר, עלי יוניסי, אמרו זאת בראיון בשנת 2022: "המוסד חדר ליחידות שונות של המדינה באיראן בעשר השנים האחרונות. כעת כל פקידי המדינה צריכים לחשוש לחייהם". 

החשש באיראן מפני החדירות לרשת המודיעין שלהם משתקף גם בצעדים שביצעו לאחר מבצעים המיוחסים לישראל או שאושרו באופן רשמי כישראלים. כזכור לאחר מתקפת הביפרים ופיצוצי המכשירים בלבנון, בכיר איראני טען כי: "ייתכן שהמסוק של ראיסי התרסק כתוצאה מפיצוץ מכשיר קשר". זאת לאחר שמהירו להבהיר כי לישראל אין קשר לתאונה. 

אך לאחר ההודעה הרשמית על חיסולו של חסן נסראללה, משמרות המהפכה פעלו בצעד החריג ביותר כשהעבירו את המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, למקום מסתור מאובטח