ביום חמישי האחרון, בעוד אנשים ברחבי העולם תהו מתי ישראל עשויה להגיב נגד איראן ומה עשויות להיות המטרות, בישראל דאגו לשמור על תשובות פתוחות ולא מדויקות. לעומת זאת, נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, נקט בשיטה אחרת.

עם שתי תגובות אגביות לשאלות של כתבים, הנשיא האמריקאי הציע הצצה נדירה לתוך היעדים והעיתוי של מתקפה צבאית המתוכננת על ידי ישראל.

מחכים לאישור הסופי: האם יורשו של נסראללה חוסל בדאחייה בביירות?
"הרגשתי כמו חיה בכלוב של גן חיות": ראיון בלעדי עם אופיר אנגל

ראשית, ביידן אמר שארצות הברית נמצאת "בדיונים" לגבי האפשרות שישראל תתקוף את שדות הנפט הנרחבים של איראן, מהלך שיסלים דרמטית את הסכסוך. נראה שהוא חושש מפני האפשרות הזו, והוא התחיל לענות: "אני חושב שזה יהיה קצת-" אך עצר את עצמו באמצע המשפט. בתגובה לשאלה נוספת על התקפות ישראליות אפשריות על איראן, הוא אמר: "שום דבר לא הולך לקרות היום. נדבר על זה מאוחר יותר".

שתי ההערות ביידן הפכו במהירות לכותרות בישראל, מכיוון שבארץ, הבכירים דאגו להשאר עד כה עמומים לגבי היכן ומתי התקיפה באיראן עשויה להתרחב. בסרטון שפרסם השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא אמר: ״איראן עשתה הערב טעות גדולה - והיא תשלם על כך״. למרות האיום הברור, נתניהו הוא נמנע מלציין פרטים מדויקים. 

גם הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, התייחס לתקיפה אך לא לזמני התקיפה: "אנחנו נגיב, אנחנו יודעים לאתר מטרות חשובות, אנחנו יודעים לפגוע בצורה מדויקת ועוצמתית".

בתגובה לבהירות המפתיעה של ביידן, מחירי הנפט עלו ביותר מ-5%, ושיקפו חוסר נוחות בקרב משקיעים, שחוששים כי מלחמה רחבה יותר במזרח התיכון עלולה לשבש את אספקת הנפט. למרות חוסר הוודאות של פגיעה ישראלית בנפט האיראני, אפילו הרמז לכך מביידן הספיק כדי לשלוח זעזוע ברחבי העולם.